پرخوری هیجانی

استفاده از غذا به شکل عادت ، به منظورسازگاری با مشکلات و استرسهای عاطفی می تواند به سرعت شما را گرفتار کند و تبدیل به اعتیاد شود.عوارض این اعتیاد ، افزایش وزن ، داشتن اندامی بدشکل، و مشکلات شدید در اعتماد به نفس است
استفاده از غذا به شکل عادت ، به منظورسازگاری با مشکلات و استرسهای عاطفی می تواند به سرعت شما را گرفتار کند و تبدیل به اعتیاد شود.عوارض این اعتیاد ، افزایش وزن ، داشتن اندامی بدشکل، و مشکلات شدید در اعتماد به نفس است

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانمها در طول روز با آن مواجه هستند ، نخستین دقیقه ای است که ازسر کار به خانه می رسند.اغلب احساس خستگی و شتاب و اضطراب یا احساس فشار دارند.

روش معمول این است که فورا چیزی را می بلعند . هر چه را که دم دست باشد ، بی آنکه نفسی تازه کنند ، بی وقفه می خورند ، آنگاه سرگرم تهیه شام شب می شوند. همین طور که در حال خرد کردن مواد غذایی هستند آواز کوتاهی که کاملا فراسوی ذهن هشیار بالغ آنهاست در سرشان نواخته می شود:

دوتا برای کاسه

یکی برای خودم.

یک مشت برای قابلمه

یک انگشت برای خودم.

یک فنجان می ریزم توی ظرف

و این بازی همین طور ادامه می یابد ، تا اینکه در طول تهیه غذا ، با نوک زدن به این و آن به اندازه یک وعده کامل غذا می خورند.

هر انسانی ، حتی شما ، هیجان های نامعقول و مخربی را در کنار ویژگیی های شخصیتی دارد، که دربرهه های دشوار به وجود می آید مانند : جمع شدن قبض های پرداخت نشده،آشوب در روابط زناشویی ، انواع استرس های شغلی و خانوادگی ، چالش با فرزندان و غیره . شما در افسردگی فرو می روید یا با استرس از جا در می روید و عصبانی می شوید. ناراضی و تلخکام هستید ، و با احساس گناه و شرم زندگی می کنید.

این هیجانها بر رفتار شما تاثیر می گذارد. این هیجانها در لحظه هایی از زندگی شما پدید می آیند. این گونه احساسها به نوبه خود می توانند پرخوری هیجانی شما را افزایش دهند.

زمانیکه ما تحت فشار اضطراب یا افسردگی قرار می گیریم به طور طبیعی و تا حدی غیر ارادی ، و بر اساس پایه های فیزیولوژیک به سمت غذا کشیده می شویم . بر اساس شواهد پژوهشی علم تغذیه ، خوردن غذا در ترکیب شیمیایی طبیعی مغز تاثیر می گذارد، و به خلق و عملکرد مغز ثبات می دهد. مشکل این است که ما در این گونه لحظه ها به خوردن غذاهای آرامش دهنده مانند شیرینی، کیک، بستنی، شکلات و آبنبات تمایل پیدا می کنیم.اینها موادی هستند که با برنامه کاهش وزن در تضاد کامل قرار دارند.برای بسیاری از مردم غذا مانند سیگار، مواد مخدر، یا الکل عمل می کند(شبیه رفتار اعتیادی)، و ترک آن به اندازه اعتیاد مشکل است.از نظر فیزیولوژی این غذاها همان جریانی در مغز ایجاد می کنند که داروهای اعتیاد آوربه وجود می آورند، و باعث کاهش طول عمر می شوند.

استفاده از غذا به شکل عادت ، به منظورسازگاری با مشکلات و استرسهای عاطفی می تواند به سرعت شما را گرفتار کند و تبدیل به اعتیاد شود.عوارض این اعتیاد ، افزایش وزن ، داشتن اندامی بدشکل، و مشکلات شدید در اعتماد به نفس است. زمانیکه شما به طور عادی بیش از اندازه مورد نیاز غذا می خورید، در واقع از غذا به عنوان یک داروی مخدر استفاده می کنید.پرخوری در شما احساس گناه ، افسردگی ، اضطراب و استرس بیشتر را بوجود می آورد،و بدین گونه این چرخه غلط ادامه می یابد .

پرخوری به دلیل استرس یکی از دلایل اضافه وزن است.مشکل فقط فزونی کالری مصرفی نیست .شما می خواهید خود را با غذا درمان کنید.استرس زمانی که طولانی و حل نشده باقی بماند، باعث تغییرات فیریولوژیک در بدن و اضافه وزن می شود. زمانیکه شما تحت استرس قرار می گیرید ، به طور خودکار در بدن شما هورمونهایی آزاد می شود که باعث تحریک اشتها و اشتیاق به پر خوری و خوردن مواد چاق کننده می شود. 

نام نویسنده
کلمه های کلیدی
تاریخ ثبت1395/12/26




نام و نام خانوادگی:  
پست الکترونیک:  
متن پیام:  
 بازسازی
کد امنیتی :  

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com