اخبار برای رفع کمبود کلسیم چه بخوریم؟ چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400 ساعت 1:46
کلسیم مورد نیاز بدن را باید با رژیم‌غذایی متنوع و متعادل تأمین کنیم.

به گزارش بهسایت مواد غذایی مختلف حاوی مقادیری از کلسیم هستند که می توانند در رزیم غذایی روزانه بخشی از کلسیم مورد نیاز رورانه را تامین کنند.

لبنیات

لبنیات مانند شیر، پنیر و ماست هم منابع خوب کلسیم هستند: ۱۲۵‌گرم ماست معمولی حدود ۲۵۰ میلی‌گرم و یک لیوان ۲۰۰ میلی‌لیتری شیر یا ۳۰ گرم پنیر سفت مانند چدار حدود ۲۴۰ میلی‌گرم کلسیم دارد.

توفو

توفو در هر ۱۰۰ گرم بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. این دامنه به دلیل آن است که کلسیم به عنوان منعقد‌کننده در توفو استفاده می‌شود و باعث می‌شود که آن را سفت کند، هرچه توفو سفت‌تر باشد، هر وعده از آن دارای کلسیم بیشتری است.

استخوان ماهی

استخوان ماهی هم دارای کلسیم است، خوراک‌های ساردین و کنسرو‌ سالمون و انواع ماهی‌های کوچک منبع خوبی برای کلسیم هستند. ۸۰ گرم ماهی ساردین ۶۸۸ میلی‌گرم کلسیم دارد. بعضی مواد غذایی با کلسیم غنی می‌شوند از جمله نوشیدنی‌های جو و سویا و نان‌ها و غلات، به برچسب آنها توجه کنید.

سبزیجات سبز

سبزیجات سبز مانند بروکلی، بامیه وکلم منابع سرشار کلسیم هستند: ۶۰ گرم کلم پیچ حدود ۹۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. اسفناج هم سرشار از کلسیم است اما دارای اسید اگزالیک هم هست که باعث می‌شود جلوی جذب کلسیم را در بدن بگیرد از این رو منبع خوبی برای کلسیم نیست.

نمک دشمن کلسیم

نمک باعث می‌شود بدن کلسیم خود را از دست بدهد. بنا بر پژوهش سال ۲۰۲۰ بنیاد تغذیهٔ بریتانیا، بیش از دو‌سوم بزرگسالان انگلستان بیش از اندازه نمک مصرف می‌کنند .

کلسیم موردنیازمان را می‌توانیم از رژیم‌غذایی سالم تأمین کنیم اما اگر بالای ۶۵ سال هستید و فکر می‌کنید کلسیم کافی در رژیم غذایی خود مصرف نمی‌کنید متخصصین تغذیه پیشنهاد می‌کنند از مکمل‌های دارای کلسیم و ویتامین دی استفاده کنید. مصرف بیش از اندازهٔ مکمل کلسیم برای بدن ضرر دارد. اگر از دارو‌های دیگری استفاده می‌کنید در مورد مصرف مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید. 
برای بزرگسالان سالم، مصرف روزانه ۱۵۰۰ میلی‌گرم یا کمتر ضرری ندارد.
 
 
منبع: بهسایت  تعداد بازدید : 273 نوشته شده توسط: ادمین بهسایت

کلمات کلیدی: 
چاپ خبر
آخرین اخبار
نکات مهم تغذیه ای برای عید سعید فطر پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 12:46
بعد کرونا چطور بویایی خود را به دست آورید شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:14
چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 ساعت 16:35
امید برای ساخت داروی موثر کرونا جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 13:43
تقویم هفته سلامت 1400 اعلام شد چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400 ساعت 21:26
پربازدید ترین ها
کرونا با غذا منتقل می شود؟ شنبه 22 آذر 1399 ساعت 0:53
رژیم لاغری دخترانه دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 13:37
سندروم پیکا چیست سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 14:49
مراقب فشار خون بالا باشید یکشنبه 30 تیر 1398 ساعت 5:13

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com