سلامت مردان و تغذیه سالم

هفته سلامت مردان در پیش روست و از آنجا که معمولا آقایان توجه کمتری به سلامت خود نشان می دهند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف هستند . تغذیه سالم از مواردی است که سلامت آنها را حفظ می کند و ارتقا می دهد.
آقایان باید بیشتر به سلامتی خود توجه کنند چون در مقایسه با خانمها به احتمال زیاد:
بیشتر سیگار می کشند.
انتخاب های ناسالم یا خطرناک می کنند.
معاینات منظم و مراقبت های پزشکی را فراموش می کنند یا نادیده می گیرند.
با این همهخبر خوب این است که از همین حالا می توانید برای بهبود سلامتی خود گام بردارید!
 

مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید

برای معاینات منظم حتی اگر احساس سلامتی می کنید به پزشک مراجعه کنید. این مهم است زیرا برخی از بیماری هادر ابتدا علامتی ندارند. به علاوه ، مراجعه به پزشک به شما فرصتی می دهد تا درباره سلامتی خود بیشتر بدانید.

چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای مراقبت از سلامتی خود انجام دهید:
سالم بخورید و فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید.
سیگار کشیدن را ترک کنید.
از سابقه سلامتی خانواده خود مطلع شوید.
قبل از بروز علائم ، آزمایش های غربالگری را برای بررسی مشکلات سلامتی انجام دهید.


 

سالم بخورید و فعالتر  باشید.

به یاد داشته باشید ، هرگز برای شروع عادات سالم خیلی دیر نیست. یک الگوی غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در کنترل موارد زیر کمک کند:
فشار خون
قند خون
کلسترول
وزن
با نگه داشتن این اعداد در محدوده طبیعی ، می توانید خطر ابتلا به مشکلات جدی بهداشتی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را کاهش دهید.
شیوه زندگیتان را به نفع سلامت تغییر دهید
یاد بگیرید چگونه غذای سالم بخورید.
برای فعالتر شدن گام بردارید.

علاوه بر این:

 
اگر سیگار می کشید ، برای ترک آن برنامه ریزی کنید.
هر روز تغییرات کوچکی ایجاد کنید.تغییرات کوچک می تواند به نتایج بزرگی منجر شود - مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری های قلبی. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
به جای سیگار کشیدن قدم بزنید.
به جای سیب زمینی سرخ شده یک سالاد سبز را امتحان کنید.
به جای نوشابه ، آب بنوشید.
به خاطر داشته باشید غذا برای بدن فراتر از سوخت است. رژیم غذایی شما می تواند به مقابله با بیماری ها کمک کند تا بیشتر بتوانید احساس جوانی کنید.
 

الگوی سالم غذایی روزانه را در برنامه خود بگنجانید

یک رژیم غذایی سالم برای آقایان شامل موارد زیر است:
 
هر روز حداقل 2 فنجان میوه و 2 و نیم فنجان سبزیجات  برای ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و فیتو کمیکالها و آنتی اکسیدانها استفاده کنید.
هر روز حداقل نیمی از کل غلات را غلات کامل مثل نانهای سبوس داربخورید. غلات تصفیه شده را با نان غلات کامل  ، ماکارونی ، برنج قهوه ای یا جو دو سر جایگزین کنید.
دریافت حداقل 38 گرم فیبر در روز برای مردان جوان و 30 گرم  برای مردان بالای 50 سال توصیه شده است 
 در هفته حداقل دو تا سه وعده ماهی مصرف کنید.
چربی های اشباع نشده مانند روغن مایع ، آجیل و سس سالاد بر پایه روغن مایع را جایگزین چربی های اشباع شده مانند غذاهای لبنی پرچرب ، کره و شیرینی های پرچرب کنید.
روزانه 3400 میلی گرم پتاسیم از میوه ها ، سبزیجات ، ماهی و لبنیات دریافت کنید.
 

در برنامه روزانه غذاهای تامین کننده انرژی را قرار دهید

از آنجا که مردان عضلات بیشتری دارند و به طور معمول بزرگتر از زنان هستند ، در طول روز به کالری بیشتری نیاز دارند. مردان متوسط ​​فعال احتمالاً به 2200 تا 2800 کالری در روز نیاز دارند. انرژی مورد نیاز شما به قد ، وزن و سطح فعالیت شما بستگی دارد.در این صفحه با تکمیل فرم علاوه بر مطلع شدن از وضعیت bmi   می توانید یک رژیم روزانه رایگان دریافت کنید.
برای تامین انرژی و پیشگیری از بیماری ها ، مردان باید از غلات سبوس دار مانند نان سبوس دار ، ماکارونی ، غلات ، برنج قهوه ای ، جو دوسر ، جو ، لوبیا ، عدس ، میوه و سبزیجات استفاده کنند. این غذاها سرشار از فیبر هستند ، به کنترل گرسنگی و ایجاد سیری و پیشگیری از برخی سرطان ها مانند پروستات و روده بزرگ کمک می کنند.

پروتئین را علاوه بر گوشت از سایر منابع تامین کنید

از انواع غذاهای پروتئینی ، از جمله غذاهای دریایی و منابع گیاهی مانند لوبیا ، نخود فرنگی و محصولات سویا استفاده کنید. مصرف چربی های اشباع شده، گوشت های پرچرب و لبنیات پرچرب و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید. در عوض ، غذاهایی با چربی های اشباع نشده و سالم برای قلب مانند روغن زیتون ، روغن کانولا ، مغزها ، دانه ها و آووکادو را انتخاب کنید.
برای ایجاد عادت های سالم که مادام العمر باقی بمانند ، مشورت با یک متخصص تغذیه را دربرنامه سلامتیتان بگذارید..
نام نویسندهزیبا کاوه ئی
تاریخ1399/11/28
کلمه های کلیدیسلامت مردان




نام و نام خانوادگی:  
پست الکترونیک:  
متن پیام:  
 بازسازی
کد امنیتی :  

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com