ریزمغذی هایی برای کاهش فشار خون

این مواد مغذی  تحقیقات نشان می دهد که برخی از ریز مغذی ها  می توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.بهتر است این مواد مغذی را از منابع خوراکی آنها دریافت کنیم.
این مواد مغذی  تحقیقات نشان می دهد که برخی از ریز مغذی ها  می توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.بهتر است این مواد مغذی را از منابع خوراکی آنها دریافت کنیم.
به طور کلی تغییر در شیوه زندگی می تواند در کاهش فشار خون نقش  چشمگیری داشته باشد. بسیاری از رفتارها وعادات سالم وجود دارد که می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند:
مصرف یک رژیم غذایی سالم که سرشار از مواد غذایی غنی از مواد مغذی و  محدود از سدیم ، قندهای ساده و غذاهای فرآوری شده باشد
ورزش منظم  روزانه
داشتن خواب کافی
یافتن راه هایی برای کمک به کاهش استرس ، مانند مدیتیشن یا تمرین یوگا
ترک کامل مشروبات الکلی همراه با ترک سیگار (ترک این عادات مضر فراتر از کاهش فشار خون بالامی تواند با فوائی بهداشتی بیشتری همراه بوده و به حفظ سلامت شما کمک کند.
 وقتی نوبت به رژیم غذایی و مکمل  می رسد ، خوب است بدانید که چگونه منیزیم ، امگا 3 ، پتاسیم ، ویتامین C و کلسیم در کاهش فشار خون بالا نقش دارند.

منیزیم

شاید شنیده باشید که منیزیم به شما در خوابیدن و کاهش اضطراب کمک می کند، اما خوب است بدانید علاوه بر آن فشار خون شما را نیز در سطوح سالم نگه  می دارد. مقالات زیادی  وجود دارد که از اثر منیزیم در پیشگیری و درمان فشار خون بالا حمایت می کند.. این کاهش در نتیجه افزایش تولید نیتریک اکسید است. نیتریک اکسید به عنوان یک گشاد کننده عروق در بدن عمل می کند و باعث آرامش و گشاد شدن عروق خونی ، افزایش جریان خون و کاهش فشار خون می شود."

 
امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 عملکردهای مختلفی در بدن دارند ، از جمله قوی نگه داشتن رگ های خونی شما. یک منبع معتبر از نتایج تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که آامگا 3  هم می توانن به کاهش فشار خون کمک کند
برای دریافت امگا 3 از طریق رژیم غذایی خود ، به دنبال ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین ، ​​آجیل و دانه ها ، دانه های چیا و گردو باشید.

پتاسیم

پتاسیم به دلیل تأثیر آن بر فشار خون به طور گسترده ای شناخته شده است ؛ بسیاری از مطالعات ارتباط بین افزایش مصرف پتاسیم (از طریق غذا یا مکمل ها) و کاهش فشار خون را تایید کرده اند." پتاسیم محرک دفع سدیم از بدن است و در نتیجه به استراحت رگ های خونی کمک می کند. دریافت پتاسیم کافی در رژیم غذایی سالم و متعادل آسان است.. گذشته از موز ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین و اسفناج از منابع خوراکی خوب پتاسیم هستند.
 

ویتامین C

چه کسی می دانست که این ویتامین به طور بالقوه می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند؟ تحقیقات نشان داده است کسانی که سطح ویتامین C پایینی دارند در مقایسه با افراد دارای سطح مطلوب این ویتامین؛ بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند. "در بررسی مقاله مروری که بر هشت مطالعه انجام شده نتیجه گرفته شده که سطح مناسب  ویتامین C با کاهش قابل توجه فشار خون همراه بوده است. در این مطالعات مشخص شده که ویتامین C به عنوان یک دیورتیک  یا ادرار آورعمل می کند ، مایعات و نمک اضافی را از بدن دفع می کند و در نهایت فشار خون را کاهش می دهد
 

کلسیم

بدن انسان برای داشتن استخوان های قوی و تقویت گردش خون ، انقباض ماهیچه ها و ضربان قلب به کلسیم نیاز دارد.اکثر مردم کلسیم مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند ، به عنوان غذاهای غنی از کلسیم می توان از شیر ، ماست ، پنیر ، سبزیجات سبز برگ و ماهی های چرب کنسرو شده نام برد. یک بررسی در سال 2015 نشان داد که افزایش مصرف کلسیم می تواند فشار خون را کاهش دهد ، با این حال برای اظمینان از این عملکرد و مشخص شدن سیستم کارکرد آن  و میزان مناسب مصرف این ماده معدنی مطالعات بیشتری مورد نیاز است.


https://www.eatthis.com/
نام نویسندهزیبا کاوه ئی
کلمه های کلیدی
تاریخ ثبت1400/05/19




نام و نام خانوادگی:  
پست الکترونیک:  
متن پیام:  
 بازسازی
کد امنیتی :  

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com