چطور چربی شکم را از بین ببریم؟

کسانی که در اطراف شکم خود چربی بیشتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا با عنوان بیماری‌ها هستند. خواب منظم و کافی، اصلاح رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی و انجام ورزش مهم ترین روش های مقابله با افزایش وزن و از بین بردن چربی دور شکم هستند.
کسانی که در اطراف شکم خود چربی بیشتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا با عنوان بیماری‌ها هستند. خواب منظم و کافی، اصلاح رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی و انجام ورزش مهم ترین روش های مقابله با افزایش وزن و از بین بردن چربی دور شکم هستند.
کسانی که در اطراف شکم خود چربی بیشتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا با عنوان بیماری‌ها هستند. چربی اطراف شکم عمدتاً به دلیل تحرک کم، کیفیت بد خواب یا کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب ایجاد می‌شود. بنابراین به‌طور کلی می‌توان گفت راه حل اصلی رفع این مشکل برای بیشتر افراد، خواب منظم و کافی، اصلاح رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی و انجام ورزش است.
 

بهبود و اصلاح رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند در بالا بردن احتمال به ثمر نشستن تلاش‌ها برای کاهش وزن مؤثر باشد. به‌علاوه اینکه به‌طور کلی رژیم غذایی سالم برای تمام بدن مفید است و وضعیت کلی سلامت را بهبود می‌دهد.
ساده‌ترین راه برای اصلاح رژیم غذایی کاهش شکر، غذاهای چرب و مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و فراوری شده (که مواد مغذی کمی در خود دارند) است. در طرف مقابل، افزایش مصرف سبزیجات و میوه‌ها به‌سلامت بیشتر بدن و کاهش کالری دریافتی در طول روز کمک می‌کند.
 

کاهش مصرف الکل

کسانی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند راحت‌تر و سریع‌تر از دیگران چاق می‌شوند. به همین دلیل کسانی که قصد کاهش وزن و از بین بردن چربی دور شکم را دارند باید بیشتر مراقبت نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنند، باشند. بیشتر نوشیدنی‌های الکلی مانند نوشیدنی‌های غیرالکلی حاوی مقادیر قابل توجهی شکر هستند که باعث افزایش وزن می‌شود.
 

افزایش فعالیت و ورزش

سبک زندگی کم تحرک یکی از عوامل دیگری است که باعث چاقی و ذخیره چربی به دور شکم می‌شود و در طرف مقابل افزایش فعالیت و ورزش این مشکل را برطرف می‌کند. هم کسانی که مشکل اضافه وزن دارند و هم کسانی که دچار این مشکل نشده‌اند باید برای بالا بردن سطح سلامت خود به‌صورت روزانه ورزش داشته باشند که شامل ورزش‌های هوازی و قدرتی می‌شود.
 

نور آفتاب

مطالعه‌ای که در سال 2016 انجام شد نشان می‌دهد قرار گرفتن برخی حیوانات در معرض آفتاب باعث کاهش افزایش وزن آن‌ها و اصلاح اختلالات متابولیسمی می‌شود.
 

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب خود می‌تواند یکی از عوامل ذخیره بیش از حد نیاز چربی در بدن شود. آزاد سازی هورمون‌های استرس مثل کورتیزول همچنین بر اشتها تأثیر گذاشته و معمولاً باعث پر خوری می‌شد .
 

اصلاح الگوی خواب

خوابیدن یکی از مهم‌ترین فرآیندها در بدن است که سلامت کلی و وضعیت جسمانی به‌شدت به آن وابسته است. هدف اصلی خواب استراحت، ترمیم و بازیابی بدن تصور می‌شود. به همین دلیل خواب کم با وزن او ارتباطی مستقیم دارد
 

ترک سیگار

سیگار از مهم‌ترین عواملی است که احتمالاً تجمع چربی در اطراف شکم را بالا می‌برد. خوشبختانه ترک کردن سیگار بلافاصله اثر مثبت خود را گذاشته و احتمال افزایش وزن به دلیل ذخیره چربی اضافه  را کاهش می‌دهد.
 
منبع: medicalnewstoday
نام نویسندهعباس رهامی
کلمه های کلیدیچربی، تغذیه، چاقی، کاهش وزن
تاریخ ثبت1400/04/17




نام و نام خانوادگی:  
پست الکترونیک:  
متن پیام:  
 بازسازی
کد امنیتی :  

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com