چگونه فعالیت بدنی خودراافزایش دهیم

ورزش وفعالیت بدنی لزوما" به معنی شرکت در مســابقه دو ماراتن ویا انجام مسابقات ورزشی نیست. با استفاده از روشهای زیر می توانیم تحرک بدنی خودرابیشتر کنیم : برای بسیاری از مردم پیاده بردن بچه ها به مدرسه و یا قدم زدن تند در پارک کفایت می کند.
ورزش وفعالیت بدنی لزوما" به معنی شرکت در مســابقه دو ماراتن ویا انجام مسابقات ورزشی نیست. با استفاده از روشهای زیر می توانیم تحرک بدنی خودرابیشتر کنیم : برای بسیاری از مردم پیاده بردن بچه ها به مدرسه و یا قدم زدن تند در پارک کفایت می کند.

ورزش وفعالیت بدنی لزوما" به معنی شرکت در مســابقه دو ماراتن ویا انجام مسابقات ورزشی نیست. با استفاده از روشهای زیر می توانیم تحرک بدنی خودرا بیشتر کنیم : برای بسیاری از مردم پیاده بردن بچه ها به مدرسه و یا قدم زدن تند در پارک کفایت می کند.

v از هر فرصتی برای برخاستن از جای خود و تحرک بیشتر استفاده کنیم. مثلا به جای آسانسور از پله استفاده کنیم . بهتر است این کار را با یک طبقه شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهیم که دچار زانو درد ویا مشکلات دیگر نشویم.

v در چند صد متری محل کار یا مرکز خرید از اتوموبیل خود ،تاکسی ویا اتوبوس پیاده شویم و بقیه مسیر را پیاده طی نماییم.

v در طی روز زمان های کوتاهی را برای برخاستن از جای خود ،انجام حرکات کششی و راه رفتن اختصاص دهیم. این کار عضلات و ذهن ما راآرام می کند.

v کارهای منزل را حتی الامکان خودمان وبا کمک از اعضای خانواده انجام دهیم به این ترتیب به افزایش تحرک بدنی سایر اعضای خانواده. هم کمک کرده ایم.

v درهنگام تماشای تلویزیون حرکات نرمشی انجام دهیم . حتی در یک فضای کوچک ومثلا در حالت نشسته هم می توان حرکات نرمشی مثل دراز ونشست انجام داد . می توانیم زمانی را پس از صرف شام ،برای پیاده روی با اعضای خانواده اختصاص دهیم.

v به یاد داشته باشیم که برای ورزش کردن لازم نیست ورزشکار باشیم . پیاده روی یک مثال خوب است.

v بهترین زمان برای ورزش هنگام صبح می باشد. قبل از شام نیز اوقات خوبی برای ورزش کردن است. که موجب می شود هنگام شام کمتر بخوریم و کالری های بدست آمده در تممصرف کرده در طول بهدازطهر را بسوزانیم .

v الگوی فعالیت بدنی از دوران بچگی و نوجوانی شکل می گیرد،بنابراین باید فرزندانمان را از کودکی به ورزش کردن وتحرک داشتن عادت دهیم تا در تمام طول زندگی یک زندگی سالم و فعال داشته باشند.

 

نام نویسندهدکتر ربابه شیخ ااسلام
کلمه های کلیدی
تاریخ ثبت1395/12/26




نام و نام خانوادگی:  
پست الکترونیک:  
متن پیام:  
 بازسازی
کد امنیتی :  

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com