اخبار چرا باید امگا3 مصرف کنیم؟ چهار شنبه 21 مهر 1400 ساعت 20:39
متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که امگا3 در رژیم غذایی گنجانده شود. این اسیدهای چرب غیراشباع تاثیرات مختلفی بر عملکرد اندام‌ها دارند که ضرورت این توصیه را می‌رساند.
روغن‌های کلزا، گردو، فندق، کتان و ماهی‌های چرب مانند ساردین و سالمون منابع  غنی از اسیدهای چرب امگا3 هستند. البته امروزه مکمل های امگا3 نیز وجود دارد که در صورت کمبود دریافت از طریق رژیم غذایی می‌توان با مشورت پزشک مصرف نمود.
امگا3 بر عملکردهای شناختی مغز تاثیر دارد، از بروز اختلالات خلقی و افسردگی پیشگیری می‌کند و مقاومت نسبت به استرس را افزایش می‌دهد. مصرف منابع امگا3 در کاهش خطر استحاله ماکولای چشمی در سنین بالا نقش دارد. بهبود رشد مغز و شبکیه چشم جنین نیز یکی دیگر از تاثیرات مصرف امگا3 در بارداری است.
 امگا3 نقش محافظ در مورد قلب نیز دارد زیرا به بهبود جریان خون کمک می‌کند، مانع از تشکیل لخته‌های خون می‌شود، تری‌گلیسرید خون را کاهش می‌دهد و از اختلالات ریتم قلب پیشگیری می‌کند. امگا3 تاثیر ضدالتهاب دارد و از بروز بسیاری بیماری‌های مرتبط با التهابات بدن جلوگیری می‌کند.
تقویت باروری، تعادل باکتری‌های فلور روده‌ای، بهبود متابولیسم گلوکز، کاهش تجمع چربی در بافت‌های بدن و کمک به حفظ تناسب اندام پس از رژیم لاغری از دیگر فواید گنجاندن امگا3 در رژیم غذایی است.
مترجم: مریم سادات کاظمی
منبع: pourquoidocteur.fr  تعداد بازدید : 358 نوشته شده توسط: مریم سادات کاظمی

کلمات کلیدی:  روغن کلزا، ماهی، امگا3، قلب، مغز
چاپ خبر
آخرین اخبار
پربازدید ترین ها
کرونا با غذا منتقل می شود؟ شنبه 22 آذر 1399 ساعت 0:53
رژیم لاغری دخترانه دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 13:37
سندروم پیکا چیست سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 14:49

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com