رژیم غذایی سلامت رژیم غذایی دنیای لاغری دوشنبه 29 شهریور 1400 ساعت 14:5
این رژیم غذایی یکی از محبوب ترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن در دنیاست. در این رژیم غذایی هیچ یک از گروه های غذایی از رزیم حذف نمی شوند اما شما باید با انتخاب آگاهانه آن دسته از مواد غذایی که چاق کننده و پر چرب به شمار می روند مانند سیب زمینی سرخ کرده یا شیرینی ها را محدود کنید.
این رژیم غذایی یکی از محبوب ترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن در دنیاست. در این رژیم غذایی هیچ یک از گروه های غذایی از رزیم حذف نمی شوند اما شما باید با انتخاب آگاهانه آن دسته از مواد غذایی که چاق کننده و پر چرب به شمار می روند  مانند سیب زمینی سرخ کرده یا شیرینی ها را محدود کنید.
در ابتدا برای ایجاد نظم در اجرای این رژیم غذایی روزهای هفته به روزهای اصلی و روزهای سبز برای رژیم تقسیم می شد. در روزهای سبز شما مجاز بودید که هر ماده غذایی را به هر مقداری که دلتان می خواهد مصرف کنید. در روزهای اصلی می بایست آن دسته از مواد غذایی که چگالی انرزی کمتری دارند را در برنامه روزانه قرار بدهید. مواد غذایی اصلی در این روزها شامل گوشت لخم، مرغ بدون چربی ، ماهی ، لبنیات کم چرب، تخم مرغ ، نان سبوس دار ، سیب زمینی و حبوبات هستند. 
حالا وضعیت کمی فرق کرده و همه چیز به انتخاب آگاهانه شما سپرده است. 
بهترین ویژگی این رژیم این است که شما باید به یک گروه دنبال کنندگان این روش بپیوندید و از پشتیبانی و راهنمایی های آنها و یک هدایت کننده کمال استفاده را ببرید.
معمولا با محدود کردن مصرف مواد غذایی با چگالی بالای انرژی( به خصوص پرچربها ) می توانید در هفته یک تا 2 کیلو وزن کم کنید که مقدار معقولی است.

اصول رفتاری که در این رژیم غذایی باید تمرین کنید تا ملکه ذهنتان شود:

  • یاد بگیرید چگونه می توانید عادات غذایی خود را تغییر دهید. .
  • از برنامه غذایی انعطاف پذیری پیروی کنید. چون تقریبا از همه ی گروه های مواد غذایی در این رژیم می توانید استفاده کنید تنظیم برنامه غذایی متنوع کار سختی نیست.
  • آشپزی را از ابتدا شروع کنید. زمانی که خودتان آشپزی می کنید می توانید مقدار ترکیبات غذا را مطابق برنامه رزیم خود تغییر بدهید و کنترل کنید. کاری که در استفاده از غذاهای آماده امکانش را ندارید.
  • غذاهای آماده را با مشابه سالمتر آن  جایگزی کنید.
  • مثلا به جای چیپس می توانید ورقه های میوه خشک ر استفاد کنید
  • غذاهای چرب و شیرین کمتر بخورید.خوردن این غذاها را محدود به روزهایی غذا آزاد خودتان کنید.
  • این را در نظر بگیرید که در این شیوه رژیم غذایی شما  تنها نیستید.و افراد زیادی با همین روش در حال کاستن از وزن خود هستند.
  • سعی کنید افراد ی که این شیوه رژیم غذایی را دارند پیدا کنید و در یک گروه به طور فعال و مستمراز پیشرفت برنامه هم و مشکلاتی که ممکن است با آنها مواجه شوید پشتیبانی کنید.

این شیوه رژیم چه مزایایی دارد؟

  •  اگر در یک گروه پیروان این رژیم عضو باشید می توانید از پشتیبانی مشاور و هدایت کننده کلاس و گروه بهره ببرید.
  • در این شیوه شما از یک برنامه ساختارمند استفاده می کنید که می تواند به شما در رعایت رژیم کم چرب کمک کند.
  • برنامه انعطاف پذیر بوده و با تغییرات می توانید آن را برای بهترین وضعیت تنظیم کنید.
  • در این رژیم به اندازه گیری و وزن کردن های زیادی برا ی غذاها و پرس های غذایی نیاز ندارید
  • مجبور نیستیتد مرتب کالری مواد غذایی را اندازه بگیرید.
  • هیچ غذایی ممنوع نیست
  • اگر برای خانواده ای غذا می پزید - همه آنها می توانند غذاهای یکسانی بخورند ، نیازی به پخت غذاهای مختلف نیست.
  • پس از رسیدن به هدف کاهش وزن ، نیازی به توقف ندارید - تغییرات رژیم غذایی برای همیشه پایدار اس و به جزیی از سبک زندگی شمت تبدیل می شوند..
  • شما می توانید در رستوران غذا بخورید بدون اینکه رژیم خود را به خطر بیندازید.
  • ورزش بخش مهمی از این برنام رژیم غذایی است.

معایب رژیم دنیای لاغری slimming world

شما باید با وجود برنامه ریزی دقیق ، باید این تعهد که می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، پایبند بمانید. بدون رعایت جرئیات برنامه رژیمتان دنیای لاغری نمی تواند باعث کاهش وزن شود.
برنامه رژیم غذایی به کاهش وزن کم اما مستمر کمک می کند ، بنابراین اگر به دنبال کاهش سریع وزن هستید ، ممکن است بهترین انتخاب نباشد.
برای به دست آوردن مزایای کامل برنامه ، باید به دقت ترکیبات مواد غذایی را  دنبال کنید.
ساختار رژیم غذایی ممکن است برای مبتدیان گیج کننده و پیچیده به نظر برسد.
 
زیبا کاوه ئی
 
منبع:   تعداد بازدید : 524 نوشته شده توسط: ادمین بهسایت

کلمات کلیدی: 
چاپ خبر
آخرین اخبار
پربازدید ترین ها
کرونا با غذا منتقل می شود؟ شنبه 22 آذر 1399 ساعت 0:53
رژیم لاغری دخترانه دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 13:37
سندروم پیکا چیست سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 14:49

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com