روزه داری سالم- افطاری

به علت تغییراتی که در طول زمان نسبتا طولانی در عملکرد دستگاه گوارش به وجود آمده ، لازم می باشد با عنایت به این تغییرات و مخصوصا نیاز مبرم بدن به مایعات و گلوکز ، شکستن روزه و آغاز تغذیه باید متناسب به این تغییرات آغاز و بدانجا برسد. بدین ترتیب با چشیدن نمک یا سرکه و نوشیدن کمی آب ولرم یا شیر گرم جهت تأمین قند موردنیاز و رفع احساس تشنگی شدید یک لیوان شیر با خرما یا شیر و موز شیرین نشده ، شیر و عسل یا فرنی و شیربرنج حاوی خلال یا بادام آسیاب شده که به تدریج تناول گردند بسیار مفید فایده می باشد. کسانی که نسبت به شیر حساسیت دارند یک پیاله ماست کم چربی خنک که با سبزیجات معطر و 2 تا 3 قاشق مرباخوری کشمش نیز بسیار دل نشین می باشد. سوپهای رقیق جو یا تره فرنگی یا قارچ کم چربی با تکه ای نان و همچنین آشهای ساده فاقد پیاز داغ نیز برای افطاری بسیار کاربرد دارد البته میل کردن نان سنگک برشته با پنیر لیقوان و گردوی لواسان و سبزیجات زمردین با یک استکان چای کم شیرینی نیز در پاسخ به نیاز بدن و تسکین ولع شدید جهت خوردن شام کمک فراوانی می نماید ضمنا نوشیدنیهای خیلی سرد مثل آب یخ یا نوشابه های تگری و چای خیلی گرم و پی در پی اصلا توصیه نمی گردد هر چه مایعات خنک تر یا داغ تر میل شوند عطش را برطرف نکرده و به خواست ادامه نوشیدن افزون تر می شود. مخصوصا اگر از حلوا، زولبیا، بامیه، خرما نیز استفاده گردد .جا دارد نظر عزیزان را به این نکته جلب نماییم که گرایش به مصرف زیاد مواد حاوی روغن و مواد قندی اثر درمانی روزه گری را خنثی کرده و زمینه ساز بسیاری از بیماریها می گردند. ضمنا کاستن از سرعت خوردن و نوشیدن در هنگام افطاری و رعایت اصول پیش گفت به حفظ سلامتی دستگاه گوارشتان منجر خواهد شد و سلامتی پایداری را برای ماههای دیگر سال برای تمام ارگانهای بدن فراهم خواهد کرد.

نام نویسنده
کلمه های کلیدی
تاریخ ثبت1395/12/26


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com