رژیم غذایی سلامت رژیم لاغری در 20 سالگی سه شنبه 19 آذر 1398 ساعت 14:17
کاهش وزن در سنین 20 سالگی که اوج دوران جوانی است، راحت تر از سنین دیگر خواهد بود و اگر تصمیم به کم کردن چند کیلو داشته باشید، موفق می شوید.
کاهش وزن در سنین 20 سالگی که اوج دوران جوانی است، راحت تر از سنین دیگر خواهد بود و اگر تصمیم به کم کردن چند کیلو داشته باشید، موفق می شوید. در این سنین، انسان بهتر می تواند عادات زندگی خود را تغییر دهد و متناسب با اصول تغذیه صحیح پیش برود.
به خاطر داشته باشید برای کاهش وزن ابتدا یکی از عادات ناسالم زمینه ساز چاقی یعنی غذاخوردن های سریع در حال تماشای تلویزیون یا کار با رایانه را کنار بگذارید. معمولا فست فودها، خوراکی های سرخ شده و انواع تنقلات شور و شیرین انتخاب غذایی در این اوقات است.
 

مهم ترین اشتباه دختران جوان برای کاهش وزن

 
رژیم های سریع و سختگیرانه

رژیم های سریع و سختگیرانه

گرچه رژیم های بسیار محدودکننده در زمانی کوتاه به نظر نتیجه ایده آل را در پی دارند اما احتمال بازگشت وزن پس از قطع رژیم نیز بسیار زیاد است. از طرفی رعایت چنین رژیم هایی بدن را در معرض کمبود ریزمغذی های ضروری قرار می دهد که می تواند زمینه ساز ضعف قوای جسمانی و مقاومت بدن گردد.
 
 

کاهش یا حذف گوشت و محصولات پروتئینی

حتی اگر رژیم گیاهخواری به عنوان روشی برای کاهش وزن استفاده می شود، حتما مصرف ماهی و میگو ضرورت دارد زیرا می تواند جایگزین خوبی برای تامین آهن مورد نیاز به جای گوشت قرمز باشد. این نکته در مورد دختران و خانم های جوان بسیار اهمیت دارد زیرا 10 تا 15% آنها از کم خونی ناشی از فقر آهن و عوارض آن مانند خستگی رنج می برند.
 

برنامه غذایی متعادل برای حفظ سلامتی و تناسب اندام

صبحانه:


یک محصول لبنی، 4. تا 50 گرم غلات سبوس دار، یک میوه یا یک لیوان آبمیوه طبیعی، چای یا قهوه. در صورت عدم امکان صرف ناهار کامل توصیه می شود 50 گرم گوشت کم چربی یا یک عدد تخم مرغ برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن میل گردد.

غذای اصلی ناهار یا شام:



100 گرم گوشت کم چربی، مرغ یا ماهی و یا دو عدد تخم مرغ، یک ظرف سبزیجات فصل، مقداری لبنیات و یک میوه. می توان با توجه به میزان اشتها و فعالیت، مقداری حبوبات و غلات، سوپ سبزیجات و کمپوت طبیعی میوه نیز اضافه کرد.
 

میان وعده:


کمپوت طبیعی بدون شکر، ماست، سوپ سبزیجات، میوه و تکه ای نان و پنیر بهترین میان وعده ها هستند.
 
در هنگام آشپزی: مقدار چربی ها باید کاهش یابد اما مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق چایخوری روغن به خصوص روغن زیتون همچنین 10 گرم کره یا به جای آن دو قاشق سوپخوری خامه تازه ضروری است.
زمانی که با رعایت رژیم غذایی متعادل و تحرک بدنی کافی به وزن ایده آل دست یافتید، حتما این اصول صحیح را ادامه دهید و مصرف شیرینی جات، نوشابه های گاز و تنقلات ناسالم را به حداقل ممکن برسانید. نوشیدن کافی آب را در طول روز فراموش نکنید.
 

 مترجم: مریم سادات کاظمی

 
منبع: www.doctissimo.fr  تعداد بازدید : 1408 نوشته شده توسط: ادمین بهسایت

کلمات کلیدی:  20 سالگی, رژیم لاغری, تناسب اندام
چاپ خبر
آخرین اخبار
سلامت مو و رژیم های غذایی پنجشنبه 15 خرداد 1399 ساعت 12:34
ویتامین دی و بیماری کووید 19 پنجشنبه 1 خرداد 1399 ساعت 13:30
مبتلایان کرونا روزه نگیرند دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 13:26
نقش پروبیوتیکها در کرونا جمعه 29 فروردین 1399 ساعت 15:7
پربازدید ترین ها

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com