اخبار مصرف میوه های خشک در سلامت موثر است سه شنبه 18 آذر 1399 ساعت 16:38
نترسید امسال یک مشت کشمش یا سیب خشک در آجیل شب یلدای خود بریزید.پژوهشگران می گویند میوه های خشک نقش موثری در حفظ سلامت دارند.
تحقیقات جدیدنشان داد که افرادی که میوه خشک مصرف می کردند به طور کلی سالم تر از افرادی بودند که این میوه ها را نمی خوردند و در روزهایی که افراد میوه خشک مصرف می کردند مقادیر بیشتری از مواد .مغذی اصلی نسبت به روزهایی که مصرف نکردند دریافت کرده بودند. با این حال ، آنها همچنین دریافتند که آنها در روزهایی که میوه خشک مصرف می کنند ، کالری بیشتری دریافت می کنند.
نترسید امسال یک مشت کشمش یا سیب خشک در آجیل شب یلدای خود بریزید - 
یک مطالعه جدید در ایالت پن نشان داده است که میوه های خشک ممکن است با سلامتی بیشتر در ارتباط باشند.
محققان دریافتند که افرادی که میوه خشک مصرف می کنند به طور کلی از افرادی که این میوه ها را نمی خورند سالم تر هستند و در روزهایی که افراد میوه خشک می خورند مقادیر بیشتری از مواد مغذی اصلی نسبت به روزهایی که مصرف نمی کنند ، مصرف می کنند. با این حال ، آنها همچنین دریافتند که مردم کل کالری بیشتری را در روزهایی که میوه خشک مصرف می کنند ، مصرف می کنند.
والری سالیوان ، محقق فوق دکترا در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ و یک دانش آموز درجه یک پن ایالتی در زمان مطالعه ، گفت: یافته ها حاکی از آن است که میوه های خشک می توانند- با رعایت برخی از اصول تغذیه ای بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند .
 
سالیوان گفت: "میوه خشک می تواند یک گزینه مناسب برای یک میان وعده مغذی باشد ، اما باید مصرف کنندگان اطمینان داشته باشند که اقلام بدون شکر اضافه شده را انتخاب کنند." "اندازه های وعده نیز می تواند مشکلی باشد که باید در نظر گرفته شود، زیرا یک واحد میوه خشک از نظر مقدار، کمتر از واحد همان میوه به صورت  تازه آن است. اما نکته مثبت این است که میوه خشک می تواند به افراد کمک کند تا میوه  بیشتری مصرف کنند زیرا قابل حمل است ،  نگهداری ساده تر دارد، حتی در مواردی می تواند ارزان تر باشد. "
تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم غذایی نامناسب منجر به تقریبا نیمی از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در ایالات متحده می شود ، که کمبود میوه یکی از عوامل اصلی آن است. به گفته محققان ، میوه ها مقدار زیادی مواد مغذی از جمله فیبر ، پتاسیم و چندین ماده موثر طبیعی برای  سلامت  قلب را فراهم می کنند.
 

 مزیت دسترسی و نگهداری ساده تر میوه های خشک 


مطالعات دیگر نشان داده است که افراد ممکن است به دلایلی - از جمله محدود بودن دسترسی ، هزینه و این واقعیت که می توانند به سرعت خراب شوند ، به دلایل دیگر - میوه کافی نخورند. در مطالعه حاضر ، محققان می خواستند بررسی کنند که آیا میوه خشک می تواند جایگزینی سالم برای میوه تازه باشد ، زیرا ارزان تر است.
 
کریستینا پترسن ، استادیار علوم تغذیه در دانشگاه تکزاس تگزاس و استادیار تحقیقات علوم تغذیه ای در ایالت پن در آن زمان گفت: "انواع میوه های کمی فرآوری شده ، از جمله منجمد ، کنسرو شده و خشک دارای مزایایی نسبت به میوه های تازه هستند.آنها در طول سال در دسترس هستند ، از نظر کیفیت نسبتاً سازگار هستند و می توان آنها را برای مدت طولانی تر نسبت به میوه های تازه نگهداری کرد. همچنین بسیاری از آنها نسبت به نمونه های تازه خود در هر وعده هزینه کمتری دارند."

دور کمر و فشار خون کمتر

 
برای مطالعه ، این تیم از داده های 25590 شرکت کننده در نظرسنجی ملی بهداشت و تغذیه استفاده کرده است. شرکت کنندگان اطلاعاتی را در مورد تمام غذاهایی که در 24 ساعت گذشته مصرف کرده بودند ، از جمله میوه های خشک ثبت کردند. همچنین داده ها در مورد سلامت قلب و چگونگی متابولیسم آنها  از جمله شاخص توده بدن ، دور کمر و فشار خون - و کیفیت کلی رژیم غذایی آنها جمع آوری شد.
محققان پس از تجزیه و تحلیل داده ها دریافتند که به طور متوسط ​​افرادی که در این نظرسنجی مصرف میوه خشک را گزارش کرده اند رژیم های غذایی سالم تری نسبت به افرادی که این رژیم را مصرف نکرده اند؛ دارند. آنها همچنین شاخص توده بدنی پایین تر ، دور کمر و فشار خون سیستولیک کمتری داشتند.
 
از آنجا که برخی از شرکت کنندگان در یک روز از نظرسنجی میوه خشک  خورده اند اما در روز دوم این ماده غذایی را مصرف نکرده بودند ، محققان توانستند بررسی کنند که رژیم غذایی افراد در روزهایی که میوه خشک مصرف می کردند در مقایسه با روزهایی که نمی خوردند به چه صورت  بوده است.
 
سالیوان گفت: "آنچه که برای من جالب بود این بود که مردم در روزهایی که میوه خشک مصرف می کردند بیشتر از روزهایی که نمی خورند تمایل به خوردن میوه تازه دارند." "در روزهایی که میوه خشک مصرف نمی شد ، مصرف میوه تازه بیشتر نبود. بنابراین میوه خشک می تواند راهی برای افزایش مصرف میوه در افرادی باشد که مقادیر توصیه شده را نمی خورند."
علاوه بر این ، محققان دریافتند که روزهایی که شرکت کنندگان میوه خشک مصرف می کردند ، بیشتر کربوهیدرات ، فیبر غذایی ، پتاسیم و چربی اشباع نشده نسبت به کل کالری مصرف می کنند.

حواسمان به کالری بالاتر میوه های خشک باشد

پنی کریس-اترتون ، استاد علوم تغذیه ایوان پوگ ، گفت: "در مطالعه ما ، افرادی که میوه های خشک مصرف می کردند ، کالری بیشتری دریافت می کردند اما BMI و دور کمر کمتری داشتند که نشان می دهد از نظر جسمی تحرک بیشتری دارند." "بنابراین ، هنگام استفاده از میوه های خشک ، به کالری توجه کنید و حتما کالری غذاهای کم مواد غذایی را جایگزین میوه های خشک کنید تا بیشترین سود را از خوردن میوه های خشک داشته باشید."
 
منبع: ساینس دیلی  تعداد بازدید : 1137 نوشته شده توسط: محمد رضا جم

کلمات کلیدی:  میوه خشک, سلامت, مواد مغذی
چاپ خبر
آخرین اخبار
پربازدید ترین ها
کرونا با غذا منتقل می شود؟ شنبه 22 آذر 1399 ساعت 0:53
رژیم لاغری دخترانه دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 13:37
سندروم پیکا چیست سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 14:49

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com