مقالات عمومی
مقالات عمومی پورتال به سایت ایران
جستجو بر اساس در گروه
درمان کلسترول بالا بدون دارو
خلاصه :

با ایجاد تغییراتی ساده در برنامه غذایی خود می‌توانید کلسترول LDL یا کلسترول بد خون را کاهش دهید. این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان کلسترول خون خود را بدون دارو کاهش داد.

 
تاریخ ثبت :
1400/06/24
آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟!
خلاصه :

چگونه از آلزایمر پیشگیری کنیم؟

یکی از ترس‌ها و ناامیدی‌های پیر شدن برای بسیاری از ما، مبارزه روزافزون برای به خاطر سپردن افراد و خاطراتی است که یک زمانی بسیار ساده و راحت در خاطر داشتیم و گمان می‌کنیم در این دوران دیگر توانایی داشتن آن را نداریم! این موضوع شاید بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد. اما دانشمندان برای رفع این نگرانی، تلاش‌های بسیار کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که شاید زوال عقل یا بروز اختلالات شناختی اجتناب ناپذیر نباشد! دانشمندان راهکارهایی یافته‌اند تا بدانیم چگونه از آلزایمر پیشگیری کنیم!

تاریخ ثبت :
1400/06/20
افزایش سن و تغییرات متابولیسم بدن
خلاصه :
بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند، افزایش سن با تغییرات در متابولیسم بدن همراه است. بسیاری از دانشمندان نیز معتقدند به طور متوسط، از 40 سالگی به بعد، متابولیسم بدن کاهش می‌یابد. اما بر اساس مقاله‌ای که در تاریخ 13 اگوست 2021 در مجله Science منتشر شده، به نظر می‌رسد میزان متابولیسم (سوخت و ساز) پایه بدن انسان از 20 تا 60 سالگی ثابت است و پس از آن شروع به کاهش می‌کند و بین میزان متابولیسم مردان و زنان هیچگونه تفاوتی وجود ندارد!
 
تاریخ ثبت :
1400/06/13
ریزمغذی هایی برای کاهش فشار خون
خلاصه :
این مواد مغذی  تحقیقات نشان می دهد که برخی از ریز مغذی ها  می توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.بهتر است این مواد مغذی را از منابع خوراکی آنها دریافت کنیم.
تاریخ ثبت :
1400/05/19
نشانگرهای رنگی مواد غذایی
خلاصه :
گسترش بیماری های مزمن از یکسو و شیوع چاقی و اضافه ناشی از تغییر روش زندگی از سوی دیگر ما را به سمت انتخاب آگاهانه تر مواد غذایی سوق می دهد.
تاریخ ثبت :
1400/05/17
تغذیه با شیر مادر و کووید 19
خلاصه :
 شیر مادر نقش مهمی در جلوگیری از عفونت های تهدید کننده زندگی ایفا می کند که می تواند به طور قابل توجهی در کاهش بار سیستم مراقبت های بهداشتی نقش داشته باشد.
تاریخ ثبت :
1400/05/15
تغذیه و بهداشت در بواسیر
خلاصه :
"هموروئید" یا "بواسیر" به تورم وریدها در بخش‌های انتهایی رکتوم و مقعد اطلاق می‌شود که مهم‌ترین عامل خونریزی مقعد است. گاهی دیواره این عروق متورم آنقدر نازک می‌شود که ورید بیرون زده و با تحریک، درد و خونریزی به‌خصوص هنگام دفع همراه است.
تاریخ ثبت :
1400/05/08
چرا دهان بيش از حد خشك مي‌شود؟
خلاصه :
خشكي دهان يكي از ناراحتي هاي رايجي است كه مي تواند همه افراد به خصوص سالمندان را مبتلا كند. اما چه عواملي اين مسئله را تشديد كنند و راه هاي بهبود آن كدامند؟
تاریخ ثبت :
1400/04/30
منابع غذايي غنی از ويتامين D
خلاصه :
نياز روزانه بدن به ويتامين D در سنين مختلف فرق مي كند كه از تولد تا يك سالگي؛ 10 ميكروگرم در روز، از يك تا هفتاد سالگي؛ 15 ميكروگرم در روز و پس از آن؛ 20 ميكروگرم در روز است.
تاریخ ثبت :
1400/04/30
چطور چربی شکم را از بین ببریم؟
خلاصه :
کسانی که در اطراف شکم خود چربی بیشتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا با عنوان بیماری‌ها هستند. خواب منظم و کافی، اصلاح رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی و انجام ورزش مهم ترین روش های مقابله با افزایش وزن و از بین بردن چربی دور شکم هستند.
تاریخ ثبت :
1400/04/17
غذاهایی برای تابستانی خنک
خلاصه :
با گرم شدن هوا رعایت تغذیه مناسب و استفاده از آن دسته از مواد غذایی که می توانند بدن شما را در برابر گرما محافظت کنندامری ضروری است که در این مقاله به ان پرداخته می شود

تاریخ ثبت :
1400/04/13
آیا پاستا برای سلامتی مضر است؟
خلاصه :
پاستا و ماکارانی از عامه پسند ترین غذاهای سراسر جهان هستند ولی معمولا در فهرست مواد و خوراکی‌های ممنوعه که در رژیم‌هایی غذایی مختلف مشاهده می شوند!
تاریخ ثبت :
1400/04/01
غلات کامل چه مزایایی دارد؟
خلاصه :
خوردن غلات کامل یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای داشتن یک رژیم غذایی سالم است. غلات کامل سرشار از مواد مغذی مختلف مانند پروتئین، فیبرهای خوراکی، ویتامین B، آنتی اکسیدان و انواع ترکیبات مهم معدنی مثل آهن، روی، مس و منیزیم، است.
تاریخ ثبت :
1400/03/25
چرا اطراف شکم چربی جمع می‌شود؟
خلاصه :
دلایل زیادی برای ذخیره چربی اضافی در نواحی اطراف شکم وجود دارد. رایج‌ترین مسائلی که منجر به چاقی در این ناحیه می‌شود رژیم غذایی نامناسب، نداشتن تحرک بدنی کافی و استرس است
تاریخ ثبت :
1400/03/18
پرسش و پاسخ کرونا،غذا و تغذیه
خلاصه :
.در این مقاله به برخی از پرسش های معمول افراد در باره  غذا و تغذیه و کووید 19 پاسخ داده شده است. با هم مروری بر این سوالات داده باشیم 
تاریخ ثبت :
1400/03/13
کلسیم برای ورزشکاران استقامتی
خلاصه :
نقش کلسیم در بدن افرادی که ورزش می‌کنند بسیار حیاتی‌ است.  انقباض عضلات، عملکرد قلب برای پمپاژ خون و ارسال و دریافت پیام‌های عصبی از فرآیند هایی هستند که به شدت به کلسیم وابسته اند. 
تاریخ ثبت :
1400/03/11
رفتار درمانی شناختی راه حل چاقی
خلاصه :
با افزایش روز افزون مبتلایان به بیماری چاقی اکنون می‌توان چاقی را یک بیماری همه گیر جهانی دانست. شناخته شده ترین راه های مقابله با این مشکل ورزش و تصحیح رژیم غذایی است، هر چند برخی محققین به دنبال به رفع عوامل اصلی این مشکل، مثل مشکلات روحی و اختلالات ژنتیکی هستند. 
تاریخ ثبت :
1400/03/04
آیا سلول‌های چربی متابولیسم بدن را تغییر می‌دهند؟
خلاصه :
بررسی نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ساز و کار مصرف، ذخیره و مدیریت انرژی در سلول‌های چربی در افراد چاق بسیار ضعیف و ناکار آمد است.
تاریخ ثبت :
1400/02/28
روش‌های مختلف مقابله با چاقی
خلاصه :
عوامل ایجاد چاقی متعددند و شامل رژیم‌های غذایی ناسالم گرفته، سبک زندگی کم تحرک، عوامل ژنتیکی، مشکلات و اختلالات و مصرف دارو ها می شوند. کاهش وزن تقریبا برای همه مردم بسیار دشوار تر از افزایش آن است. به همین دلیل روش های مختلف و گاهی اضطراری برای این رسیدن به این هدف به وجود آمده است
تاریخ ثبت :
1400/02/21
بشقاب غذای سالم و سیاره زمین1
خلاصه :
رژیم‌های غذایی ما، سلامت انسان را به محیط زیست پیوند می‌دهد. در طی 50 سال گذشته، شاهد افزایش تولید غذا در دنیا بودیم که به بهبود امید به زندگی و کاهش گرسنگی، میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان و فقر جهانی کمک کرده است. با این حال، اکنون با تغییر رژیم‌های غذایی به سمت غذاهای ناسالم‌، به نظر می‌رسد این مزایا از مسیر اصلی خود منحرف شده و شتابان به سمت نابودی زمین حرکت کرده است.
تاریخ ثبت :
1400/02/19

صفحه قبلی  نمایش صفحه   از 37 صفحه بعدی