• مقالات عمومی
    مقالات عمومی پورتال به سایت ایران
    جستجو بر اساس در گروه
    واقعیاتی درباره ظروف تفلونی
    خلاصه :

    بسیاری از مردم در سراسر دنیا، از قابلمه‌ها و تابه‌های نچسب برای پخت و پز روزانه خود استفاده می‌کنند. روکش نچسب برای تهیه کوکو و کتلت، درست کردن نیمرو و برگرداندن پنکیک، مناسب است. 


    تاریخ ثبت :
    1400/09/07
    گیاهخواران و کمبود ید!
    خلاصه :

    بسیاری از گیاهخواران نسبت به دریافت ویتامن یb12 کافی و اهمیت آن در رژیم های گیاهخواری آگاه هستند. اگر شما یک وگان یا گیاهخوار هستید، می‌دانید که برای تأمین ویتامین B12 خود باید از مکمل یا غذاهای غنی شده با ویتامین B12 استفاده کنید. اما ممکن است هنوز تصوری درباره کمبود ید در رژیم‌های گیاهخواری نداشته باشید.
    تاریخ ثبت :
    1400/08/29
    ساندویج پنیر کبابی، یک لقمه دلچسب
    خلاصه :


    ساندویچ پنیر کبابی، یک شام یا میان وعده آسان و سریع که برای روزهای سرد بسیار مناسب و دلچسب و لذیذ است. مواد اولیه اندک، تهیه آسان و 15 دقیقه‌ای، طعم ترد و خامه‌ای و مزه پنیری آن باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. 

    تاریخ ثبت :
    1400/08/24
    گلوتن مفید است یا مضر ؟! (3)
    خلاصه :

     

    بدیهی است رعایت رژیم غذایی دقیق بدون گلوتن برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یک ضرورت مادام‌العمر است. پیروی از رژیم غذایی و اجتناب از آلودگی متقابل، منجر به علائم و عوارض کمتری از بیماری می‌شود. البته برای برخی از افراد با حساسیت به گلوتن غیرسلیاک، این وضعیت ممکن است مادام‌العمر نباشد. 

    تاریخ ثبت :
    1400/08/15
    گلوتن مفید است یا مضر ؟! (2)
    خلاصه :
    با افزایش آگاهی درباره عدم تحمل گلوتن و عوارض ناشی از آن، رژیم غذایی بدون گلوتن، رواج فزاینده‌ای پیدا کرده است. رژیم بدون گلوتن یک برنامه غذایی است که غذاهای حاوی گلوتن مانند گندم را حذف می‌کند. 
     
    تاریخ ثبت :
    1400/07/25
    گلوتن مفید است یا مضر ؟! (1)
    خلاصه :
    "گلوتن" در زبان لاتین به معنای "چسباندن" است. گلوتن پروتئین گندم است و ماده‌ای است که به محصولات گندم ـ که هزاران سال است قوت اصلی بسیاری از مردم دنیاست ـ بافت چسبنده و جویدنی می‌بخشد! گلوتن همان ماده معجزه کننده‌ای است که به نان اجازه می‌دهد در فر بالا بیاید و ماکارونی نرم و انعطاف پذیر شود. در واقع بدون گلوتن، خمیر به راحتی پاره می‌شود. 
    تاریخ ثبت :
    1400/07/21
    غذاهای گیاهی و کووید ـ 19
    خلاصه :
    در طی اپیدمی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، توصیه‌های زیادی درباره رژیم غذایی موثر که پیشگیری کننده یا کاهش دهنده بیماری کووید – 19 باشد، شنیده‌ایم. اما آیا غذای خاصی وجود دارد که بتواند از بیماری کووید-۱۹ پیشگیری کند، یا علائم آن را کاهش دهد؟
    تاریخ ثبت :
    1400/07/12
    سیب و سلامت
    خلاصه :

    خواص سیب 

    سیب میوه‌ای محبوب و جزء سه میوه اصلی تولید شده در کل دنیا، است. ذخیره و حمل آن آسان است و معمولا در کل سال در دسترس همگان قرار دارد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که این میوه محبوب، چگونه برای سلامتی مفید است.

     
    تاریخ ثبت :
    1400/07/07
    غذاهای سالم و پایدار ـ گیاهان ناپایدار
    خلاصه :

    به باور بسیاری از دانشمندان تغذیه و محیط زیست، تغییر الگوهای غذایی رایج کنونی به الگوی غذای سالم و پایدار یکی از راهکارهای اساسی است که ضمن حفظ امنیت غذایی و تغذیه سالم برای بشر، به کاهش روند تخریب زمین و تأثیرات مخرب زیست محیطی آن کمک می‌کند. 

    تاریخ ثبت :
    1400/06/29
    درمان کلسترول بالا بدون دارو
    خلاصه :

    با ایجاد تغییراتی ساده در برنامه غذایی خود می‌توانید کلسترول LDL یا کلسترول بد خون را کاهش دهید. این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان کلسترول خون خود را بدون دارو کاهش داد.

     
    تاریخ ثبت :
    1400/06/24
    آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟!
    خلاصه :

    چگونه از آلزایمر پیشگیری کنیم؟

    یکی از ترس‌ها و ناامیدی‌های پیر شدن برای بسیاری از ما، مبارزه روزافزون برای به خاطر سپردن افراد و خاطراتی است که یک زمانی بسیار ساده و راحت در خاطر داشتیم و گمان می‌کنیم در این دوران دیگر توانایی داشتن آن را نداریم! این موضوع شاید بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد. اما دانشمندان برای رفع این نگرانی، تلاش‌های بسیار کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که شاید زوال عقل یا بروز اختلالات شناختی اجتناب ناپذیر نباشد! دانشمندان راهکارهایی یافته‌اند تا بدانیم چگونه از آلزایمر پیشگیری کنیم!

    تاریخ ثبت :
    1400/06/20
    افزایش سن و تغییرات متابولیسم بدن
    خلاصه :
    بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند، افزایش سن با تغییرات در متابولیسم بدن همراه است. بسیاری از دانشمندان نیز معتقدند به طور متوسط، از 40 سالگی به بعد، متابولیسم بدن کاهش می‌یابد. اما بر اساس مقاله‌ای که در تاریخ 13 اگوست 2021 در مجله Science منتشر شده، به نظر می‌رسد میزان متابولیسم (سوخت و ساز) پایه بدن انسان از 20 تا 60 سالگی ثابت است و پس از آن شروع به کاهش می‌کند و بین میزان متابولیسم مردان و زنان هیچگونه تفاوتی وجود ندارد!
     
    تاریخ ثبت :
    1400/06/13
    ریزمغذی هایی برای کاهش فشار خون
    خلاصه :
    این مواد مغذی  تحقیقات نشان می دهد که برخی از ریز مغذی ها  می توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.بهتر است این مواد مغذی را از منابع خوراکی آنها دریافت کنیم.
    تاریخ ثبت :
    1400/05/19
    نشانگرهای رنگی مواد غذایی
    خلاصه :
    گسترش بیماری های مزمن از یکسو و شیوع چاقی و اضافه ناشی از تغییر روش زندگی از سوی دیگر ما را به سمت انتخاب آگاهانه تر مواد غذایی سوق می دهد.
    تاریخ ثبت :
    1400/05/17
    تغذیه با شیر مادر و کووید 19
    خلاصه :
     شیر مادر نقش مهمی در جلوگیری از عفونت های تهدید کننده زندگی ایفا می کند که می تواند به طور قابل توجهی در کاهش بار سیستم مراقبت های بهداشتی نقش داشته باشد.
    تاریخ ثبت :
    1400/05/15
    تغذیه و بهداشت در بواسیر
    خلاصه :
    "هموروئید" یا "بواسیر" به تورم وریدها در بخش‌های انتهایی رکتوم و مقعد اطلاق می‌شود که مهم‌ترین عامل خونریزی مقعد است. گاهی دیواره این عروق متورم آنقدر نازک می‌شود که ورید بیرون زده و با تحریک، درد و خونریزی به‌خصوص هنگام دفع همراه است.
    تاریخ ثبت :
    1400/05/08
    چرا دهان بيش از حد خشك مي‌شود؟
    خلاصه :
    خشكي دهان يكي از ناراحتي هاي رايجي است كه مي تواند همه افراد به خصوص سالمندان را مبتلا كند. اما چه عواملي اين مسئله را تشديد كنند و راه هاي بهبود آن كدامند؟
    تاریخ ثبت :
    1400/04/30
    منابع غذايي غنی از ويتامين D
    خلاصه :
    نياز روزانه بدن به ويتامين D در سنين مختلف فرق مي كند كه از تولد تا يك سالگي؛ 10 ميكروگرم در روز، از يك تا هفتاد سالگي؛ 15 ميكروگرم در روز و پس از آن؛ 20 ميكروگرم در روز است.
    تاریخ ثبت :
    1400/04/30
    چطور چربی شکم را از بین ببریم؟
    خلاصه :
    کسانی که در اطراف شکم خود چربی بیشتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا با عنوان بیماری‌ها هستند. خواب منظم و کافی، اصلاح رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی و انجام ورزش مهم ترین روش های مقابله با افزایش وزن و از بین بردن چربی دور شکم هستند.
    تاریخ ثبت :
    1400/04/17
    غذاهایی برای تابستانی خنک
    خلاصه :
    با گرم شدن هوا رعایت تغذیه مناسب و استفاده از آن دسته از مواد غذایی که می توانند بدن شما را در برابر گرما محافظت کنندامری ضروری است که در این مقاله به ان پرداخته می شود

    تاریخ ثبت :
    1400/04/13

    صفحه قبلی  نمایش صفحه   از 38 صفحه بعدی

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com