• مقالات عمومی
    مقالات عمومی پورتال به سایت ایران
    جستجو بر اساس
    نقش گردو در سلامت روده و پیشگیری از سرطان کولون
    خلاصه مطلب :
    گردوها سرشار از فیبر، اسید آلفا لینولئیک (نوعی اسید چرب ضروری)، منگنز، بیوتین و دیگر مواد مواد مغذی هستند و در سلامت عمومی و پیشگیری از سرطان میتوانند نقش داشته باشند.
     
    تاریخ ثبت :
    18/05/1396
    رژیم غذایی بعد از جراحی کاهش وزن
    خلاصه مطلب :
    کسانی که عمل جراحی کاهش وزن انجام می‌دهند، باید عادت‌های تغذیه‌ای تازه‌ای انتخاب کنند تا بتوانند وزن‌شان را در حد مطلوب نگه دارند. این فقط به معنای اعمال تغییرات در نوع غذاهایی که می‌خورید نیست، بلکه چگونگی خوردن آن‌ها نیز اهمیت پیدا می‌کند.
    تاریخ ثبت :
    1396/05/08
    قند و شکر چگونه باعث پیری می شوند
    خلاصه مطلب :
    قندها صرف نظر از این‌که از چه منبعی مصرف شده باشند، به پروتئین‌ها می‌چسبند، با پوشاندن آنها از عملکردشان جلوگیری می کنند، آن‌ها را بی‌اثر می‌کنند و محصولات نهایی این فرآیند گلیکوزیله شدن، تشکیل ترکیباتی به‌ نام (AGEs) می‌باشد. این مولکول‌ها در جاهای مختلفی از جمله پوست، مغز، سیستم عصبی، اندام‌های حیاتی و سیستم عروقی تجمع کرده و همانطور که از اسم آنها مشخص است فرآیند پیری را تسریع می‌ کنند.
    تاریخ ثبت :
    1396/05/08
    بهترین سبزیجات برای مبتلایان به دیابت
    خلاصه مطلب :
    سبزی ها بخش مهمی از رژیم غذایی مبتلایان به دیابت را تشکیل می دهد.در این میان سبزی هایی که کم کربوییدرات هستند برای انتخاب در الویت هستند.
    تاریخ ثبت :
    1396/04/17
    تغذیه مناسب در کبد چرب
    خلاصه مطلب :
    کبد چرب به دلیل تجمع مقادیر زیاد چربی در سلولهای کبد ایجاد می شود. شیوع کبد چرب با سرعت هشدار دهنده ای در حال افزایش است. درمان به موقع آن بسیار اهمیت دارد چون در صورت پیشرفت به استئاتوهپاتیت (التهاب کبد در نتیجه تجمع چربی در کبد) و سیروز کبد (التهاب مزمن بافت کبد که با علائم بالینی متعددی همراه است)، برگشت ناپذیر خواهد بود.
    تاریخ ثبت :
    1396/03/19
    پرشی سه گام برای از بین بردن چربی شکم
    خلاصه مطلب :
    سه روش برای کنترل چربی شکمی وجود دارد: ورزش، رژیم، خواب و مدیریت استرس
    تاریخ ثبت :
    1396/03/12
    روزه ورزشکاران
    خلاصه مطلب :
    ورزشکاران به دلیل میزان فعالیت فیزیکی و شرایط خاص، الگوی غذایی ویژه خود دارند. در طول ماه رمضان، ظرفیت ورزشی ورزشکار، کاهش چشمگیری دارد. اما از سوی دیگر ورزشکاران روزه­دار نیز نمی­توانند در طول این ماه، تمرین­های خود را متوقف کنند، زیرا، آمادگی قلب، ریه­ها، سیستم عضلانی و اسکلتی کاهش می­یابد.
    تاریخ ثبت :
    1396/03/12
    7 فایده ماء الشعیر ( آبجو)
    خلاصه مطلب :
    مزیت مهم دیگر نوشیدن ماءالشعیرها این است که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند. بررسی‌های محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که ماءالشعیر منبع خوبی از سیلیکون یا اسید ارتوسیلیسیک است که می‌تواند شکل‌گیری اسکلت بدن انسان را تقویت کند. 
    تاریخ ثبت :
    1396/02/31
    10 غذای بسیار مضر برای اندومتریوز
    خلاصه مطلب :
    اینکه ما با آگاهی مناسب غذاهایی که باید بخوریم یا نخوریم را در رژیم روزانه خود رعایت کنیم ، در کنترل اندومتریوز بسیار موثر خواهد بود. با آغوش باز از عادات غذایی سالم پیروی کنید، زیرا باعث کنترل وضعیت اندومتریوز و عدم بازگشت ان می شود
    تاریخ ثبت :
    1396/02/31
    آیا واقعا" مصرف تخم مرغ برای سلامتی مضر است؟
    خلاصه مطلب :
    یک عدد تخم مرغ بزرگ تقریبا" 186 میلی گرم کلسترول دارد که تمامی این مقدار در زرده تخم مرغ وجود دارد بنابراین اگر یک عدد تخم مرغ مصرف کردید باید دیگر منابع کلسترول را در باقی روز محدود کنید. مقادیری سبزی یا حبوبات را جایگزین گوشت قرمز کنید یا از مصرف لبنیات پرچرب اجتناب کنید.
    تاریخ ثبت :
    1396/02/19
    میان وعده هایی با کمتر از 100 کالری انرژی
    خلاصه مطلب :
    یکی از بهترین میان‌وعده‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، ۸ عدد هویج کوچک خام است! شاید زیاد به نظر برسد، اما این هویج‌ها فقط ۴۰ کالری دارند! بافت تُرد هویج می‌تواند با هوس خوردن هله‌هوله‌ها مبارزه کند، و به دلیل فیبر زیادی که دارد باعث سیری مطلوبی می‌شود. ضمن این‌که میزان زیادی ازکاروتنوئیدها و فرم‌های دیگر ویتامین  A در هویج وجود دارند که می‌توانند بینایی انسان را تقویت کنند.
     
    تاریخ ثبت :
    1396/02/19
    10 تصور درست و نادرست در مورد آب
    خلاصه مطلب :
    تاریخ ثبت :
    1396/02/11
    کمبود ریز مغذی ها و اختلالات روانی
    خلاصه مطلب :
    تاریخ ثبت :
    1396/02/11
    نوروز و سفر
    خلاصه مطلب :
    برای اینکه در این سفر مشکلی برای اعضای خانواده به خصوص در مورد غذا و تغذیه آنها پیش نیاید بهپیشنهاد های زیر را در نظر بگیرید
    تاریخ ثبت :
    1396/01/01
    هفت سین و تغذیه
    خلاصه مطلب :
    از 7 سین قرار داه شده بر سفره 6 سین مواد غذایی هستند. که عبارتند از: سیب، سرکه، سمنو، سماق، سیر و سنجد
    تاریخ ثبت :
    1396/01/01
    نکاتی درباره روزه داری
    خلاصه مطلب :
    هنگام روزه داری یک فرآیند سم زدایی در بدن اتفاق می افتد، با گذشت چند روز از روزه داری و با افزایش سطح آندورفین ها درخون احساس آرامش ذهنی و هوشیاری بیشتر می کنیم. درشرایط عادی، بدن از گلوکز ذخیره شده در کبد و عضلات به عنوان منبع اصلی تامین انرژی استفاده می کند اما در طی روزه داری ابتدا از ذخیره گلوکز برای تامین انرژی استفاده می کند و در اواخر روزه داری وقتی گلوکز به پایان رسید، سوختن چربی ها آغاز می شود.
    تاریخ ثبت :
    1395/12/26
    توصیه­ های عمومی در روزه­ داری
    خلاصه مطلب :
    تغییر زمان و تعداد وعده های غذایی در طی ماه رمضان و در روزه­ داری سبب تغییراتی در فیزیولوژی بدن می شود. البته سنت­های قومی و الگوهای غذایی هر اقلیم و منطقه و باورها در این تغییرات نقش بسزایی دارند. از یک سو تنوع غذاهای مصرفی در طول ماه رمضان کاهش پیدا می­ کند و با توجه به عادات غذای ویژه در این ماه در هر کشور یا منطقه­ ای، دریافت درشت مغذی­ها ـ کربوهیدرات، پروتئین و چربی ـ تغییر می یابد و بسیاری از مطالعات نشان داده­ اند، میزان دریافت انرژی در ماه رمضان و در روزه­ داری بیشتر از سایر ماه­های سال است و از سوی دیگر میزان فعالیت فیزیکی افراد نیز در این دوران به طرز چشمگیری کمتر می­ شود.
    تاریخ ثبت :
    1395/12/26
    7 غذای سالم که به اشتباه دور ریخته می شوند
    خلاصه مطلب :
    بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟! واقعیت این است که وقتی این مواد را دور می‌ریزید، مزایای تغذیه‌ای جدی و مهمی را از دست می‌دهید!
    تاریخ ثبت :
    1395/12/26
    عسل : فواید و کاربردها در پزشکی
    خلاصه مطلب :
    باید به این نکته توجه داشت که عسل نوعی قند است و باید در حد متعادل مصرف شود. انجمن قلب آمریکا به زنان و مردان توصیه میکند که به ترتیب بیش از 100 و 150 کالری در روز از قندهای اضافه شده استفاده نکنند. که این مقدار تقریبا برابر 2 قاشق غذاخوری در روز برای زنان و 3 قاشق غذاخوری برای مردان می باشد.
    تاریخ ثبت :
    1395/12/26
    چند واقعیت در مورد سالمونلا
    خلاصه مطلب :
    یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از سالمونلا، شستن دست‌ها است. برای همین همیشه قبل و بعد از دست زدن به گوشت‌های خام، حیوانات خانگی یا گیاهان؛ حتی بعد از شنا کردن، یا قبل از غذا خوردن دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید.
    تاریخ ثبت :
    1395/12/26

    صفحه قبلی  نمایش صفحه   از 26 صفحه بعدی

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن خیابان دوم شرقی پلاک ۲ طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (021)
تلفن تماس 2 : 88037834 (021)
پست الکترونیک : info@behsite.ir