• آگهی برای نمایش وجود ندارد

رژیم غذایی سلامت

6 استراتژی مهم کاهش وزن ماندگار امروزه انواع رژیم‌های غذایی و توصیه‌های لاغری در فضای مجازی وجود دارد که معمولا افراد را ترغیب به کاهش وزن سریع می‌کند. گرچه شاید در ابتدا این توصیه‌ها عالی به‌نظر برسد اما به‌دلیل توصیه‌های غیراصولی در طولانی‌مدت مؤثر نخواهندبود. در واقع، کاهش وزن موفق به تغذیه سالم در کنار فعالیت ورزشی منظم بستگی دارد. همچنین توجه به شرایط فردی در موفقیت رژیم تاثیر دارند که لازم است جدی گرفته شود:
کمبود معمول سه ریز مغذی گرچه تغذیه متعادل و متنوع برای تامین نیاز بدن به انواع ترکیبات مغذی ضروری است اما سه ریزمغذی غالبا به‌اندازه کافی در خوراکی‌ها وجود ندارند و بسیاری افراد دچار کمبود آنها هستند.
در مورد سبزیجات خام بدانیم "سبزیجات" جزء خوراکی‌های سالم محسوب می‌شوند که به‌دلیل ریزمغذی‌های مختلف از جمله ویتامین‌ها توصیه می شود در رژیم غذایی روزانه جای گیرد. امروزه بسیاری از افراد به رعایت رژیم‌های لاغری بر پایه سبزیجات خام توجه دارند که بهتر است چند اصل مهم در مورد مصرف این خوراکی‌ها را به‌خاطر سپرد.
حفظ تناسب اندام پس از 40 سالگی معمولا با رسیدن به حدود سن چهل سالگی، اندام تغییر می‌کند و زمینه افزایش وزن بیشتر می‌شود. نکته جالب اینکه بسیاری از افراد این تغییر سایز را طبیعی می‌دانند و آن را می‌پذیرند اما با رعایت چند توصیه ساده و تغییرات جزئی در برنامه زندگی می‌توان از اضافه وزن در این سنین پیشگیری کرد و از نازیبایی‌ها و البته عوارض چاقی بر سلامتی در امان بود.

آخـرین اخبـــار

تغذیه ناسالم به بینایی آسیب می‌رساند پنجشنبه 16 تیر 1401 ساعت 11:30
آلزایمر با کلسترول و قند خون ارتباط دارد چهار شنبه 8 تیر 1401 ساعت 11:28
  • سنجش وضعیت تغذیه ای

    سن :  سال
    قد :  سانتیمتر
    جنسیت :
    وزن :  کیلوگرم
    میزان فعالیت :

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com