آیا واقعا" مصرف تخم مرغ برای سلامتی مضر است؟

 انواع تخم ماکیان از لحاظ مقدار کلسترول منابعی غنی هستند و مواد غذایی سرشار از کلسترول می توانند منجر به افزایش مقدار کلسترول خون شوند. با این وجود تأثیر مقدار کلسترول رژیم غذایی بر مقدار کلسترول خون می تواند از فردی تا فرد دیگر متفاوت باشد. هر چند خوردن زیاد تخم مرغ می تواند کلسترول خون را بالا ببرد ولی ارتباطی بین خوردن چهار زرده تخم مرغ یا کمتر در طول هفته با افزایش خطر بیماریهای قلبی دیده نشده است. به هر حال اگر تصمیم به استفاده از تخم مرغ در برنامه غذایی تان دارید به محدودیت های توصیه شده در زمینه مصرف کلسترول توجه داشته باشید:

 اگر سالم هستید کلسترول رژیم غذایی روزانه تان را به کمتر از 300 میلی گرم محدود کنید.
اگر به بیماریهای قلبی-عروقی، دیابت، یا افزایش سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) یا کلسترول تام مبتلا هستید کلسترول رژیم غذایی تان را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنید.
 
یک عدد تخم مرغ بزرگ تقریبا" 186 میلی گرم کلسترول دارد که تمامی این مقدار در زرده تخم مرغ وجود دارد بنابراین اگر یک عدد تخم مرغ مصرف کردید باید دیگر منابع کلسترول را در باقی روز محدود کنید. مقادیری سبزی یا حبوبات را جایگزین گوشت قرمز کنید یا از مصرف لبنیات پرچرب اجتناب کنید.
 
از منابع غنی کلسترول می توان گوشت قرمز، اعماء و احشاء به خصوص مغز، سوسیس و کالباس، لبنیات پرچرب، کره و خامه و... را نام برد. چون اساسا" کلسترول فقط در منابع حیوانی وجود دارد در این مورد می تواند خیالمان از جهت مصرف فراورده های گیاهی راحت باشد.
 
اگر تخم مرغ جزو مواد غذایی مورد علاقه تان است ولی کلسترول بیشتری نمی خواهید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. سفیده تخم مرغ کاملا" فاقد کلسترول است.
 
نام نویسنده کوثر خان بابایی
کلمه های کلیدی
تاریخ ثبت1396/02/19


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن خیابان دوم شرقی پلاک ۲ طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (021)
تلفن تماس 2 : 88037834 (021)
پست الکترونیک : info@behsite.ir