پرشی سه گام برای از بین بردن چربی شکم
سه اقدام برای کنترل چربی شکمی وجود دارد: ورزش، رژیم، خواب و مدیریت استرس

  ورزش: ورزش شدید، چربی شما از جمله چربی احشایی را کم می کند.
حداقل 30 دقیقه در روز یا حداقل 5 ساعت در یک هفته، ورزش کنید. گام ها را بشمارید؛ مادامیکه به حد کافی سرزنده و پویا ورزش کنید سختت تر نفس می کشید و ضربان قلب شما بیشتر از حد معمول است.
جهت دستیابی به همان نتایج در نیمی از زمان، سرعت خود را بیشتر کنید و ورزش شدید همانند پیاده روی یا دویدن آهسته بکنید. شما نیاز دارید تا این کار را 20 دقیقه در یک روز، 4 روز در هفته، انجام دهید.
داک محقق کریس اسلنز می گوید: آهسته بدوید اگر شما تقریبا متناسب هستید؛ یا روی یک تردمیل با شیب ملایم راه بروید اگر آمادگی آهسته دویدن را ندارید. تمرین شدید با دوچرخه ثابت نیز اثربخش هستند.
فعالیت ملایمی که ضربان قلب شما را برای 30 دقیقه در روز و سه بار در هر هفته افزایش دهد؛ نیز مفید است. از این طریق افزایش چربی احشایی کند می گردد.
سعی کنید با کودکان خود پیاده روی یا باغبانی کنید؛ به زومبا بروید، فوتبال بازی کنید.
پیش از اینکه شروع به فعالیت ورزشی کنید، بد نیست با مشاوره میزان سلامت و نیاز های خود را بسنجید.

رژیم: رژیم جادویی برای چربی شکمی شما وجود ندارد. ولی زمانی که شما وزن خود را با هر رژیمی کم می کنید؛ چربی شکم شما، نخست از بین می رود.
دریافت فیبر کافی، می تواند کمک کند. افرادی که 10 گرم فیبر محلول در روز می خورند- بدون هر تغییر رژیم دیگری- چربی احشایی کمتری را در طول زمان نسبت به دیگران می سازند. که به سادگی خوردن دو سیب کوچک، یک فنجان چای سبز، یا نصف فنجان لوبیا است.
حتی اگر تغییر در رژیم و سبک زندگی خود ایجاد نکنید؛ ولی نان با فیبر بالاتر را در طول روز مصرف کنید، این امکان وجود دارد تا در طول زمان وزن خود را حفظ کنید.
گاهی تغییرات کوچک بدون محدودیت های بزرگ کمک زیادی به کاهش وزن و چربی شکمی یا احشایی شما خواهد کرد.
هر هفته یکی از این موارد را عملی کنید.
1. انچه می خورید را یادداشت کنید.
2. آرام و کامل بجوید.
3. به خریدهایتان دقت کنید.
4. روشی بغیر از خوردن بعنوان تفریح انتخاب کنید.
5. صبحانه و میان وعده هایتان را فراموش نکنید.
6 .یخچالتان را با مواد غذایی سالم و متنوع پر کنید.
7. قند و شکر را از سفره خود حذف کنید.
8 .صبحانه خود را کامل میل کنید.
9. با میوه و سبزی جات دوست باشید.
10. تبریک می گویم، شما موفق شده اید.

خواب: کمبود خواب نیز از دیگر عوامل ابتلا به چاقی شکمی است، بدن افرادی که در طول روز کمتر از هشت ساعت می‌خوابند دچار استرس می‌شود و چربی را بهتر ذخیره می‌کند.
داشتن خواب مناسب می تواند کمک کند. در یک مطالعه نشان داده شد، افرادی که 6 تا 7 ساعت خواب در هر شب دارند، چربی احشایی کمتری را در طول 5 سال، در مقایسه با افرادی به دست آورده اند که 5 ساعت یا کمتر در هر شب یا 8 ساعت یا بیشتر در هر شب می خوابند. خواب، امکان دارد تنها چیزی که اهمیت دارد نباشد ولی بخشی از پروسه سلامت است.
از طرفی چاقی و خصوصا چاقی شکمی خود موجب اختلالات خواب می گردد. در حقیقت می توان گفت چاقی و بی خوابی ارتباط مستقیمی دارند.
نام نویسندهسیده مریم عمادی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی کلینیک توس
کلمه های کلیدیچربی شکمی ,روش کاهش چربی شکمی, سیده مریم عمادی
تاریخ ثبت1396/03/12


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن خیابان دوم شرقی پلاک ۲ طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (021)
تلفن تماس 2 : 88037834 (021)
پست الکترونیک : info@behsite.ir