• مقالات عمومی
    مقالات عمومی پورتال به سایت ایران
    جستجو بر اساس در گروه
    قهوه و کافئین، چقدر باید بنوشید؟
    خلاصه :
    قهوه حاوی صدها ترکیب زیست فعال است. در واقع، قهوه تنها بزرگترین منبع آنتی‌اکسیدان برای بسیاری از افراد است. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کنندگان قهوه کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2، اختلالات عصبی و بیماری‌های کبدی قرار دارند.
    تاریخ ثبت :
    1401/05/17
    جنبش غذای آهسته
    خلاصه :
    جنبش غذای آهسته یا اسلوفود، جنبشی است که از دهه 1980 و در ایتالیا و در مقابل حرکت فست فود که اولین بار توسط مک دونالد صاحب اصلی مطرح شده بود، زاده شد. هدف این جنبش، کاهش سرعت زندگی در همه جوانب آن و به ویژه غذا خوردن و سبک زندگی بود. 
    تاریخ ثبت :
    1401/05/12
    کینوآ، این دانه طلایی
    خلاصه :
    کینوا با نام علمی Chenopodium quinoa Willd  توسط مردم بومی آند در آمریکای جنوبی به عنوان "دانه طلایی" شناخته می‌شد و برای هزاران سال منبع غذایی با ارزش در این منطقه بوده است. حداقل 193 متابولیت ثانویه از کینوا در 40 سال گذشته شناسایی شده است. آن‌ها عمدتاً شامل اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، ترپنوئیدها، استروئیدها و ترکیبات حاوی نیتروژن هستند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/05/01
    میکروب‌های مفید با سبک زندگی سالم
    خلاصه :
    تریلیون‌ها میکروب ـ باکتری، ویروس، قارچ ـ روده ما را خانه خود می‌خوانند و ما به این همزیستان مفید و دوست داشتنی خود، میکروبیوتای روده می‌گوییم. این میکروب‌ها کارهایی فراتر از کمک به هضم غذا در روده‌هایمان انجام می‌دهند. آن‌ها با پاتوژن‌ها یا بیماری‌زاهای گوناگون مبارزه می‌کنند. ویتامین K و سایر مواد شیمیایی مهم را می‌سازند، بر نحوه عملکرد داروها تأثیر می‌گذارند و ممکن است بر سیستم ایمنی، سلامت قلب و خطر سرطان موثر باشند. همچنین گفته می‌شود که در پیری سالم و طول عمر نقش داشته باشند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/04/25
    بیخوابی و کمبود ریزمغذی ها
    خلاصه :
    بیخوابی یکی از مشکلات این روزهاست که کمبود برخی از مواد مغذی می تواند زمینه ساز ابتلا به آن باشد
    تاریخ ثبت :
    1401/04/23
    خلاصه‌ای از حقایق اولیه غذا و تغذیه
    خلاصه :
    همه ما روزانه با ده‌ها پست متنوع درباره رژیم‌های غذایی کاهش وزن، تغذیه سالم و توصیه‌های مختلف از سوی کارشناسان و در بسیاری موارد غیرکارشناسان! مواجه می‌شویم که به ما می‌گویند چه بخوریم و چه نخوریم و چقدر بخوریم!. بسیاری از توصیه‌ها چه بسا متعصابه روی یک شیوه غذایی خاص برای کاهش وزن یا مصرف دیوانه‌وار! یک ماده غذایی، اصرار و پافشاری دارند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/03/29
    قندهای قابل تخمیر یا FODMAP
    خلاصه :
    احتمالاً برایتان اتفاق افتاده که با خوردن برخی غذاها دچار گاز و نفخ، درد معده یا اسهال و یبوست شوید. در حقیقت این غذاها حاوی ترکیباتی هستند که در روده شروع به تولید ترکیباتی می‌کنند که این علائم گوارشی را ایجاد می‌کنند. 
     
    تاریخ ثبت :
    1401/03/23
    سلامت روده با حذف این سه خوراکی
    خلاصه :
    همه ما می‌دانیم که سلامت عمومی جسم و روح ما به مقدار زیادی به سلامت روده‌ها و سیستم گوارشی ما بستگی دارد. روده ناسالم می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های روانی و گوارشی باشد. بنابراین مهم است که روده خود را برای حفظ سلامت کلی خود سالم و شاد smileyنگهداریم. 
    تاریخ ثبت :
    1401/03/17
    آب قلیایی
    خلاصه :
    ممکن است ادعاهای سلامتی مختلفی در مورد آب قلیایی شنیده باشید. برخی می‌گویند آب قلیایی می‌تواند به کند کردن روند پیری، تنظیم سطح pH بدن و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان کمک کند.
    تاریخ ثبت :
    1401/03/09
    سلنیوم
    خلاصه :
    سلنیوم یک ماده معدنی مهم است. برای بسیاری از فرآیندها ضروری است، مانند: متابولیسم هورمون تیروئید، سنتز DNA، تولید مجدد محافظت در برابر عفونت. 
     
    تاریخ ثبت :
    1401/02/23
    مایکروویو و سلامت
    خلاصه :
    در میان شلوغی زندگی مدرن، بشر نیازمند ابزارها و وسایلی است که بتواند خود را با این شتاب روزافزون هماهنگ کند. تکنولوژی و صنعت به کمک بشر آمده تا ضمن تأمین رفاه برای بشر، به هماهنگ شدن سرعت او با شتاب زندگی مدرن، کمک کند. هرچند خود نیز بر این شتاب می‌افزاید! اجاق مایکروویو یکی از همان ابزارهایی است که روزانه مصرف کنندگان بسیاری را در مسیر سرعت و شتاب حفظ می‌کند. مادرانی که برای پخت غذا فرصت کمی دارند، کارمندانی که باید ساعات استراحت و غذا خوردن خود را کوتاه‌تر کنند تا بازدهی شغلی‌شان آسیب نبیند و غذاهای آماده و بسته بندی شده‌ای که باید به سرعت گرم شوند و ... .
    تاریخ ثبت :
    1401/02/18
    دانشنامه سیب زمینی ـ 3
    خلاصه :
    سیب زمینی یک سبزی غده‌ای و از گروه سبزیجات نشاسته‌ای است که زادگاه اولیه‌اش کوه‌های آند در بولیوی و پرو می‌باشد. این خوراکی خوشمزه که بیش از 1000 گونه متفاوت دارد، غنی از مواد مغذی است و می‌تواند انرژی، پتاسیم و ویتامین C مورد نیاز برای بهترین عملکرد را فراهم کند. سیب زمینی می‌تواند به عنوان یک غذای واقعی با فواید شگفت انگیز برای عملکرد بدن در نظر گرفته شود. بنابراین، چه یک سبک زندگی فعال داشته باشید یا یک ورزشکار حرفه‌ای باشید، می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. 
    تاریخ ثبت :
    1401/02/12
    مروری بر آنتی‌اکسیدان‌ها
    خلاصه :
    همه ما نام آنتی‌اکسیدان‌ها را بارها و بارها شنیده‌ایم، ترکیبات ضدپیری یا از بین برنده سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر. در این مقاله قصد داریم نگاهی دیگر به این ترکیبات بیندازیم و با تأثیرات واقعی آن‌ها بدون شعار و تبلیغات آشنا شویم.  
    تاریخ ثبت :
    1401/02/07
    دانشنامه سیب زمینی ـ 2
    خلاصه :
    سیب زمینی یک سبزی نشاسته‌ای غده‌ای است که در زیر زمین رشد می‌کند. سیب زمینی در رنگ‌ها، اندازه‌ها و اشکال مختلف پرورش می‌یابد و منبع پتاسیم، فیبر و ویتامین ث است. در این قسمت ایمنی و عوارض جانبی سیب زمینی را مرور می‌کنیم. 
    تاریخ ثبت :
    1401/02/03
    دانشنامه سیب زمینی ـ 1
    خلاصه :

    سیب زمینی یک سبزی نشاسته‌ای غده‌ای است که در زیر زمین رشد می‌کند. سیب زمینی در رنگ‌ها، اندازه‌ها و اشکال مختلف پرورش می‌یابد و منبع پتاسیم، فیبر و ویتامین ث است.

    تاریخ ثبت :
    1401/01/31
    بهار، فصلی برای خوراکی‌های محلی
    خلاصه :
     

    بهار، فصلی برای خوراکی‌های محلی

    بهار، فصل رشد بسیاری از رستنی‌ها در هر اقلیم و منطقه‌ای است. این نو شدن طبیعت و دوباره زنده شدن گیاهان، فرصت‌های بسیاری برای کشف دستور‌العمل‌های جدید غذایی، مزه‌های تازه و نو و سرگرمی‌های جدید در پختن و آماده کردن غذا و لذت بردن از آن‌ها به ارمغان می‌آورد! 
    تاریخ ثبت :
    1401/01/14
    بهترین زمان وعده‌های غذایی
    خلاصه :

    بهترین الگوی غذا خوردن

     

    وقتی صحبت از تغذیه سالم می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، انتخاب مواد غذایی سالم و مناسب بدن است. از نظر ما تغذیه سالم یعنی داشتن تناسب، تعادل و تنوع مناسب در گروه‌های غذایی مختلف یعنی غلات، میوه‌ها و سبزیجات، منابع پروتئینی و حبوبات، لبنیات از منابع غذایی سالم، بهداشتی و ارگانیک است. اما چقدر به زمانی که غذا می‌خوریم، فکر می‌کنیم؟ 

    تاریخ ثبت :
    1400/12/23
    غذا بخوریم، مثل انسان‌های اولیه!
    خلاصه :

    بهترین الگوی غذا خوردن 


    دانشمندان می‌گویند؛ غذا خوردن در زمان مناسب، مزایای زیادی دارد؛ در حفظ وزن سالم و تأمین انرژی و حفظ انرژی برای انجام کارهای روزانه و حتی در مبارزه با بیماری به ما کمک می‌کند. اما این زمان مناسب چیست؟ 
    تاریخ ثبت :
    1400/12/18
    استخوان‌های قوی با آلو
    خلاصه :

    خیلی از افراد بزرگسال بالای 50 یا 60 سال را می‌شناسیم که طبق توصیه پزشک یا حتی بدون تجویز!، به مصرف انواع مکمل‌های کلسیم روی آورده‌اند تا از پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوانی پیشگیری کنند.
    تاریخ ثبت :
    1400/12/08
    التهاب و رژیم‌های غذایی
    خلاصه :

    مواد غذایی ضد التهاب مفاصل 


    سیستم ایمنی بدن زمانی فعال می‌شود که بدن ورود یک ماده خارجی به بدن ـ مانند یک میکروب مهاجم، گرده گیاهان یا مواد شیمیایی ـ را شناسایی کند. این پدیده اغلب باعث ایجاد فرآیندی به نام التهاب می‌شود. وقتی انگشت خود را می‌برید، بدن برای توقف و التیام آسیب وارد شده، شروع به پاسخ می‌کند. این پاسخ همان التهاب حاد است که بدن تا بهبود وضعیت موجود، تلاش می‌کند. در حقیقت التهاب در این شرایط یک عامل محافظت کننده سلامت بدن در برابر هر ماده تهدید کننده برای زندگی است.  
    تاریخ ثبت :
    1400/11/30

    صفحه قبلی  نمایش صفحه   از 39 صفحه بعدی

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com