در قرنطینه چاق نشویم

با به کارگرفتن این توصیه ها در قرنطینه خانگی از چاق شدن جلوگیری کنید. استرس و کسالت قرنطینه باعث پرخوریتان نشود.
با به کارگرفتن این توصیه ها در قرنطینه خانگی از چاق شدن جلوگیری کنید. استرس و کسالت قرنطینه باعث پرخوریتان نشود.
این روزها که همه جای دنیا از جمله ایران درگیر ویروس کرونا شده اند، بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری، ماندن در منزل است. از همین رو طبیعتا زمینه ورزش و تحرک بدنی نیز کاهش می یابد. پس لازم است تا در کنار حفظ بهداشت و روش های مقابله با بیماری، به اصول تغذیه صحیح دقت داشت تا تناسب اندام برهم نخورد.

صبحانه بخورید.

معمولا بیدارماندن طولانی، مصرف تنقلات و خوابیدن تا نزدیک ظهر، مانع از تمایل به خوردن صبحانه می شود. اما برای حفظ سلامتی و تناسب اندام لازم است صبحانه سرشار از پروتئین در ساعت منظمی از روز میل گردد تا انرژی روزانه تامین و از بروز گرسنگی حوالی ظهر به تعویق افتد. این نکته به خصوص در مورد افرادی که اشتغال خانگی دارند نیز اهمیت بیشتری خواهد داشت.

میان وعده سالم انتخاب کنید.

اگر نزدیک ظهر احساس ضعف دارید، یکی از بهترین میان وعده ها مخلوطی از یک لیوان شیر همراه با پنیر سفید و کمی دارچین است. این ترکیب که شبیه موس می شود، به دلیل پروتئین های پنیر به احساس سیری کمک می کند و دارچین نیز در تنظیم قندخون نقش دارد.

بیشتر از سه وعده غذا میل نکنید.

در منزل ماندن معمولا افراد را به بی نظمی های غذایی، وعده های مکرر غذا و تنقلات ترغیب می کند. اما در این روزها مراقب باشید که بیش از سه وعده غذای اصلی و یک تا دو میان وعده، دائم درون آشپزخانه نباشید. زمانی که تمایل دارید سراغ تنقلات بروید، از تکنیک های تنفس عمیق کمک بگیرید. همچنین جالب است بدانید گنجاندن خوراکی هایی با شاخص قند پایین مانند تخم مرغ، گوشت، ماهی، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار در رژیم غذایی، تمایل به مصرف تنقلات را کاهش می دهد.

حین تماشای تلویزیون یا کار با رایانه غذا نخورید.

هنگام تماشای فیلم یا رسیدگی به برنامه های رایانه، نباید غذا خورد زیرا مغز تمرکزی برای مقدار غذای میل شده ندارد و پیام های سیری به اندام های بدن منتقل نمی شود. اگر واقعا به دلیل مشغله کاری چنین تصمیمی دارید، یک بشقاب سالاد سبزیجات یا میوه بهترین انتخاب است.

"سوپ" را فراموش نکنید.

برای پاکسازی بدن در روزهایی که ورزش نمی کنید، سوپ سبزیجات یک راهکار عالی است. از انواع سبزیجات در تهیه آن استفاده نمایید، مقدار کمی نمک بزنید و سبزیجات معطر برای چاشنی بزنید. بهتر است آن را در میکسر بریزید و روزانه یک ظرف میل نمایید.

پیش از غذا، "سیب" بخورید.

این عادت باعث تنظیم اشتها در افراد پرخور می شود در حالی که احساس محدودیت و ممانعت از غذاخوردن نخواهدداشت. در واقع، به نظر می رسد نیمی از غذا طی سه چهارم اول که فرد سرمیز یا سفره حضور دارد، میل می شود که اگر با سیب خوردن شروع شود، مانع از پرخوری خواهد بود.

مایعات بنوشید.

گرچه این روزها بیرون نمی روید و به نظر می رسد کمتر احساس تشنگی دارید، اما نباید از نیاز بدن به آب غافل شد. در کنار آب به عنوان بهترین نوشیدنی، شربتی از آب ولرم، عسل و چند قطره لیمو آماده کرده و مرتب بنوشید تا بدن نیز پاکسازی شود. دمنوش های گیاهی نیز مفید هستند و به دلیل افزایش احساس سیری، تمایل به ریزه خوری را کاهش می دهند.

منبع:www.Top Santé.fr
 
نام نویسندهمترجم: مریم سادات کاظمی
کلمه های کلیدیقرنطینه, چاقی, تغذیه متعادل
تاریخ ثبت02/01/1399




نام و نام خانوادگی:  
پست الکترونیک:  
متن پیام:  
 بازسازی
کد امنیتی :  

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com