تغذیه مناسب در بحران مالی2

 تغذیه خوب می تواند گران تمام شود.به خصوص در شرایطی که مواد غذایی گران شده اند و بودجه در نظر گرفته شده برای تامین غذای خانوار هیچ تغییری نکرده است. با اینحال هنوز راه هایی وجود دارد که شما با همین مقدار هزینه بتوانید برنامه ای غذایی خود را طوری تنظیم کنید که هم تغذیه سالمی داشته باشید و هم به قول معروف کم نیاورید.
نکاتی که در این مقاله ارائه می شود می تواند راهنمایشما برای این کار دشوار باشد.

مواد غذایی فرآوری نشده را  بخرید

برخی غذاها با فرم‌های کم‌تر فرآوری شده ارزان‌تر هستند.
به طور مثال سیب زمینی خام ارزانتر از سیب زمینی آماده شده برای سرخ کردن است و لوبیای خام ارزان‌تر از کنسرو لوبیاست.
غلات نظیری بلغور گندم و جوو...، نسبت به اکثر مواد غذایی فرآوری شده ارزان‌تر هستند.
غذاهای فرآوری شده نیز اغلب با قیمتهای بیشتر فروخته می‌شوند و در هر بسته مقدار بیشتری از ماده غذایی  قرار داده شده که طبعا گرانتر فروخته می شوند.
غذاهای طبیعی اغلب ارزان‌تر از محصولات فرآوری شده خود هستند. همچنین می‌توانید آن‌ها را با مقادیر زیادبخرید.

 . مواد غذایی را از برندهای معمولی بخرید.

ممکن است مواد غذایی تنها به خاطر برندشان و نه به دلیل کیفیت برتر گرانتر فروخته شوند.اغلب فروشگاه‌ها معمولا برندهای عمومی تر را در کنار برندهای خاص هر محصول عرضه می‌کنند.

همه تولیدکنندگان مواد غذایی باید استانداردهای خود را برای تامین غذای سالم دنبال کنند. محصولات با برندهای معمولی  ممکن است همان کیفیتی را داشته باشند که برندهای خاص دارند با این تفاوت  که ارزان‌تر هستند.
با این حال، برچسب ترکیبات مواد غذایی  را بخوانید تا مطمئن شوید که محصول بهتری از آنچه به کار می‌برید ، ندارید.
اغلب فروشگاه‌ها برندهای معمولی تر برای بسیاری از محصولات ارائه می‌کنند. این‌ محصولات اغلب دارای همان کیفیت برندهای خاص هستند که گرانترند.

. خرید تنقلات بی ارزش را متوقف کنید

مقداری از غذاهای کم‌ارزش را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
شگفت‌زده خواهید شد از اینکه ببینید چه مقدار از هزینه شما برای خرید  نوشابه های گازدار،بیسکوییت ها،غذاهای آماده و غذاهای فرآوری شده  و ...صرف می شود.
با وجود این که این مواد غذایی ارزش تغذیه ای بسیار کمی دارند و ممکن است با مواد ناسالمی بسته بندی شده باشند معمولا گران هستند..
با کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و ناسالم، می‌توانید بیشتر بودجه خود را صرف خرید غذاهای سالم و با ارزش تغذیه ای بیشتر بکنید.

. ذخیره اقلام غذایی پر مصرف

اگر محصولات و یا کالاهای مورد علاقه خود را دارید که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید، باید زمانی که در معرض فروش فوق العاده و با تخفیف هستند آنها را خریداری  و برای استفاده های بعدی  ذخیره کنید.
با این روش می توانید با پول کمتر امکان استفاده بیشتر از این اقلام را داشته باشید.
در این مورد به تاریخ مصرف محصول دقت کنید زیرا اگر مدت انقضای آن خیلی نزدیک باشد شما نه تنها صرفه جویی نکرده اید بلکه عملا پول خود را دور ریخته اید.


 برش‌های ارزان‌تر گوشت را بخرید

گوشت تازه و ماهی معمولا گران است.با این حال، می‌توانید مقدار زیادی گوشت را که هزینه کمتری دارد به دست آورید. با توجه به گوشت مورد نیاز برای غذایی که قرار است با آن تهیه کنید می توانید از بخش های مختلف گوشت استفاده کنید که طبیعتا امکان استفاده از تمام گوشت خریداری شده را به وجود می اورد
اینها برای استفاده در سوپ، خوراک گوشت،  خورش ، آش و ... خیلی عالی هستند.
هم چنین ممکن است خرید یک تکه گوشت بزرگ و ارزان برای مصرف در چندین وعده غذایی مختلف در طول هفته مفید باشد.
گوشت با  منابع دیگر پروتیین‌ها جایگزین کنید
خوردن گوشت کم‌تر می‌تواند راه خوبی برای پس‌انداز پول باشد. سعی کنید یک یا دو روز در هفته  منابع پروتیینی دیگری مثل سبزیجات، حبوبات ،تخم‌مرغ یا غلات استفاده کنید معمولا ترکیب این مواد غذایی با هم ارزش پروتئینی غذای تهیه شده را بالا می برد.
 به علاوه این مواد غذایی همه ارزان، مغذی و برای آماده‌سازی آسان هستند. بسیاری از آن‌ها مدت نگهداری طولانی  دارند و بنابراین به احتمال زیاد دیرخراب می‌شوند.
نام نویسندهگردآوری: زیبا کاوه یی
کلمه های کلیدیمشکل مالی, تغذیه مناسب, بحران اقتصادی, اقتصاد غذا
تاریخ ثبت1397/10/04


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com