بهترین ورزش ها برای کالری سوزی بیشتر
شما مطمئنا می‌خواهید بدانید که آیا ارزش دارد که وقت خود را برای ورزش کردن و روی فرم ماندن صرف کنید یا خیر؟!حتما شنیده‌اید که عده ای می گویند، تمرینات هوازی بیشترین سوزاننده کالری میباشد، درحالی که برخی دیگر اعتقاد دارند، کار با وزنه، بیشترین مصرف کننده کالری است.

یکی از متخصصان در این حوزه می گوید: “درست است که در هنگام دویدن یا حرکت کردن نسبت به تمرینات وزنه برداری ، کالری بیشتری مصرف می‌شود اما هنگام کار با وزنه یا حرکات غیرهوازی، اثرات کالری سوزی و مصرف بیش از حد اکسیژن پس از ورزش (EPOC)تا چندین ساعت و چندین روز بعد از ان قابل مشاهده است."

دلیل این اتفاق اینست که هر چه میزان فعالیت ورزشی سنگین تر و شدیدتر باشد، بدن به اکسیژن بیشتری برای ریکاوری و بازسازی عضلات نیاز دارد. پس در صورت انتخاب ورزشی با کالری سوزی بیشتر، در طولانی مدت می‌توانید اثرات مثبت آن را مشاهده کنید. عضلات فعال ترین بافت از نظر متابولیکی هستند؛ پس هرچه میزان عضلات فعال در بدن بیشتر باشد، کالری سوزی بیشتری نیز در بدن اتفاق می‌افتد.

پس کدام ورزش‌ها  کالری بیشتری مصرف می کنند؟
  1. طناب زنی
کالری سوزی: ۶۶۷-۹۹۰ کالری برساعت (اگر شما ۱۲۰ پرش در دقیقه انجام دهید)
برای افزایش کالری سوزی سعی کنید از طناب‌های سنگین هم استفاده کنید، تا شانه‌ها و بازوهایتان بیشتر درگیر شوند.
  1. بالار فتن از تپه/پیست اسکی
کالری سوزی : ۶۳۹-۹۴۶ کالری در ساعت
  1. دوچرخه سواری
کالری سوزی: ۵۶۸-۸۴۱  کالری در ساعت
برای افزایش کالری سوزی، دوچرخه سواری با  شدت بالا و پایدار، نسبت به دوچرخه‌سواری در وضعیت ثابت و با شدت آرام توصیه میشود.
  1. دویدن
کالری سوزی: ۵۶۹-۸۳۹  کالری در ساعت (۱۰دقیقه درمایل)(هر مایل ،برابر ۱.۶ کیلومتر است )
افزایش کاری سوزی : برای کالری سوزی بیشتر نسبت ۲ به ۱ را  بین  ورزش واستراحت حفظ کنید. برای مثال به ازای هر۶۰ ثانیه دویدن،۳۰ ثانیه راه بروید.
  1. دوچرخه ثابت
کالری سوزی: ۴۹۸-۷۳۸ کالری برساعت
برای افزایش کالری سوزی: بهتر است 10 ثانیه اول را با نیروی بیشتری پدال زد و بعد آن 50ثانیه استراحت کرد . سپس این مقدار را به 15 ثانیه پدال زنی و 45 ثانیه استراحت تغییر دهید. پس از آن 20 ثانیه پدال زده و 40 ثانیه استراحت کنید
  1. یوگای قدرتی
کالری سوزی: ۲۲۶-۳۳۵ کالری بر ساعت


www.popularmechanics.com

نام نویسندهزهرا غلامپور (کارشناس ارشد تغذیه)
کلمه های کلیدیورزش،کالری،هوازی،طناب
تاریخ ثبت1397/08/11


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com