3 غذای مفید برای دیابت و فشارخون بالا
التهاب‌ مزمن یکی از مشکلات شایعی است که بطورفزاینده رو به گسترش است و منجر به بیماری‌های قلبی،دیابت،چاقی و سندرم‌ متابولیک می‌شود. این التهابات بوسیله‌ی برخی از عوامل محیطی از قبیل خوردن غذا‌های آماده و فراوری شده،چربی‌های اشباع،شکر و …  ایجاد می‌شوندالتهاب یکی از مشکلات خطرناکی است که می‌تواند سبب ایجاد معضلات جدی برای سلامتی شود.

تعدادی از غذا‌های طبیعی وجود دارند که سطح التهابات را در بدن کاهش می‌دهند که شامل میوه‌ها و سبزیجات تازه،ماهی،غلات کامل  و برخی از ادویه‌ها می‌باشد. افزایش مقدار مصرف اسید‌های چرب امگا۳ در رژیم غذایی نیز احتمالا مهم‌ترین قدم در جلوگیری از ایجاد التهاب است.

۳ مورد از بهترین مواد غذایی ضد التهاب در رژیم غذایی

زنجبیل : زنجبیل با بیش از ۵۰۰ ترکیب طبیعی فواید زیادی برای سلامتی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رفع ناراحتی و مشکلات معده،جلوگیری از دریازدگی یا حالت تهوع در اثر حرکت وسایل نقلیه و کاهش التهاب در بدن اشاره کرد.اگرچه دانشمندان هنوز به چگونگی کاهش التهاب توسط زتخبیل تازه پی نبرده اند، از آن برای کاهش التهابات ناشی از سرطان‌ها و التهاب مفاصل استفاده می‌شود.

ویتامین C  :ویتامین C که در گریپ فروت، پرتقال، لیمو و بسیاری از سبزیجات یافت می‌شود، بیشتر به عنوان ماده‌ای برای مبارزه با سرماخوردگی شناخته می‌شود درحالی که این ویتامین یکی از آنتی‌اکسیدان های قوی است که می‌تواند اثرات مضر ناشی از استرس را کاهش دهد و همچنین با همکاری با ویتامینE  اثرات ضد التهابی قوی دارد.
با توجه به ماهیت محلول در آب ویتامین C این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود و بنابراین مقادیر ضروری و مورد نیاز آن باید بطور روزانه مصرف شود.

اسید‌های چرب امگا-۳ و سایر اسید‌های چرب ضروری: این اسید‌های چرب از چربی‌های خوب و سالم هستند که در پیشگیری از بیماری‌های قلبی،کاهش درد مفاصل،افزایش سلامت روانی و نیز کاهش التهاب کمک کننده هستند.مردم معمولا این دسته از چربی‌ها را با مصرف روغن های گیاهی به دست می‌آورند اگرچه این روغن‌ها بیشتر حاوی امگا 6 و امگا3 هستند.
 اسید‌های چرب امگا۳ عمدتا در ماهی‌ های وحشی، میگو، آواکادو و روغن زیتون وجود دارد.
نسبت ضدالتهابی ایده ال امگا 6 به امگا 3 معادل 1 به 1 باید باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که اسید‌های چرب امگا۳ در کاهش التهاب بدن ونیز پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها ازجمله دیابت و
بیماری‌های قلبی نقش دارند و توصیه شده است که از این چربی‌ها به مقدار  1000 میلی گرم دو بار در روز استفاده شود.

www.medicaldaily.com
نام نویسندهزهرا غلامپور (کارشناس ارشد تغذیه)
کلمه های کلیدیالتهاب،دیابت،فشارخون،امگا3،زنجبیل،ویتامین C
تاریخ ثبت1397/08/02


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com