چند نکته در باره حلیم
 
حلیم غذایی کامل و تهیه شده از گندم است که منبع غنی روی، منیزیم، آهن و نیاسین محسوب می‌شود و اگر از گندم سبوس‌دار تهیه شده باشد، به عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند.
 
حلیم غذای مناسبی برای صبحانه‌ی کودکان است. اگر فرزندتان بد غذاست و کمبود وزن دارد، یک کاسه حلیم را همراه دو قاشق مرباخوری کره، کمی کنجد و پودر گردو برای صبحانه به او بدهید.
 
حلیم به دلیل داشتن گندم و گوشت، منبع خوب آهن است و برای دختران جوان و مبتلایان به کم‌خونی توصیه می‌شود.
 
فیبر موجود در گندم سبوس‌دار در تنظیم چربی خون و عملکرد بهتر دستگاه گوارش نقش مفیدی دارد.
 
از مصرف روغن زیاد(روغن جامد) همراه حلیم پرهیز کنید.
 
از خوردن افراطی حلیم، با توجه به سنگین و دیر هضم بودن آن در افطار خودداری کنید.
 
نام نویسندهصفورا کرمی
کلمه های کلیدیحلیم, رمضان, تغذیه
تاریخ ثبت1397/03/12


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران شهرک غرب خیابان فرحزادی خیابان ارغوان غربی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی ایران ساختمان ریاست دفتر انجمن علمی
تلفن تماس 1 : 9392444826 (+98)
پست الکترونیک : info@behsite.ir