تغییر عادت‌های غذایی برای افزایش اشتها
چگونه اشتها را زیاد کنیم و به وزن دلخواه خود برسیم؟

همیشه صبحانه بخورید
مصرف صبحانه سالم و مقوی، متابولیسم بدن را برای انجام فعالیت‌های روزانه تنظیم می‌کند.
صبحانه‌ای سالم و متعادل می‌تواند شامل ماست، میوه‌های تازه، اسموتی میوه‌های مختلف، غلات کامل و شیر و...  باشد

در طول روز، چندین وعده‌ غذای کم‌حجم بخورید
مصرف غذا در وعده‌های غذایی متعدد به‌جای وعده‌های سه‌گانه‌ی معمولی، راهی عالی برای افزایش اشتهاست. افرادی که دچار کم‌اشتهایی هستند، با خوردن حجم زیادی از غذا در وعده‌های معمولی سه‌گانه، اشتهای خود را بیشتر از دست می‌دهند اما وعده‌های غذایی کم‌حجم، قابل‌قبول‌تر هستند و معمولا حجم معده را یک‌باره پُر نمی‌کنند. در واقع با خوردن این وعده‌های کم‌حجم در دفعات زیاد، همان حجم غذای وعده‌های معمولی، با آرامش بیشتری وارد معده می‌شود بدون اینکه آزاردهنده و سخت باشد.

میان‌وعده‌های سالم بخورید
موادی مانند موز، آووکادو، انواع آجیل یا ترکیباتی همچون پنیر خامه‌ای، ذرت بوداده و غیره مصرف کنید. این مواد قند و چربی‌های مفیدی دارند.
یادتان باشد میان‌وعده‌ها همان‌طور که از اسم‌شان برمی‌آید، باید در فاصله‌ی بینِ وعده‌های اصلی خورده شوند و به‌هیچ‌عنوان نباید جایگزین وعده‌های اصلی باشند. اگر حجم میان‌وعده‌تان زیاد باشد یا چند دقیقه قبل از خوردن غذای اصلی، میان‌وعده بخورید، اشتهایتان کم می‌شود

از غذاهایی که بوی تند و شدیدی دارند، پرهیز کنید
غذاهایی که بوی زیادی دارند، موجب کاهش اشتهایتان می‌شوند مخصوصا اگر زیاد گرسنه نباشید. از خوردن غذاهایی با بوی تند و شدید مانند ماهی یا بعضی پنیرها دوری کنید. حتی اگر این غذاها را دوست داشته باشید باز هم باعث پُر شدن شامه و زود سیر شدن می‌شوند.
یادتان باشد که غذاهای داغ معمولا عطر و بوی بیشتری نسبت به غذاهای سرد دارند. بنابراین سعی کنید بیشتر از سالادها یا ساندویچ‌هایی که بوی کم‌تری دارند، استفاده کنید.

از سبزیجات و ادویه‌ها در پخت‌وپز کمک بگیرید
عطرِ خوشِ بعضی از مواد غذایی شما را به خوردن دعوت می‌کند. استفاده از ادویه‌ها و گیاهان معطر در غذا، جذابیت آن را دوچندان می‌کند. از غذاهای خسته‌کننده و تکراری دوری کنید.
دارچین از ادویه‌هایی است که اشتها را به‌شدت تحریک می‌کند. برای چشیدن طعم گرم و معطر آن بهتر است به چای، غذاهای پختنی یا نان و کره‌ی خود کمی دارچین اضافه کنید.
آویشن، رُزماری، ریحان، رازیانه و … از جمله گیاهانی هستند که برای خوشمزه شدن غذاها استفاده می‌شوند. سعی کنید این مواد را در غذاهای مختلف به‌کار ببرید و به ترکیب دلخواه‌تان برسید

کمتر فیبر بخورید
فیبر ماده‌ای مغذی است که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل وجود دارد و عضو جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی سالماست اما با همه‌ی فوایدی که دارد، معده را سریع پُر می‌کند. درنتیجه اگر به‌دنبال افزایش وزن هستیم و می‌خواهیم اشتهایمان را زیاد کنیم، باید از فیبرها در حدی متعادل بهره ببریم.
نام نویسندهمهدی کرمی
کلمه های کلیدیافزایش وزن افزایش اشتها
تاریخ ثبت1396/10/19


عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن خیابان دوم شرقی پلاک ۲ طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (021)
تلفن تماس 2 : 88037834 (021)
پست الکترونیک : info@behsite.ir