رژیم غذایی سلامت ثابت نگه داشتن وزن، بعد از رژیم جمعه 30 آبان 1399 ساعت 15:29
‌رژیم گرفتن چندان هم کار سخت و دشواری نیست، اما نکته مهم این است که پس از قطع رژیم ، وزن کم شده حفظ شده و مجددا به حالت قبل برنگردد.
‌رژیم گرفتن چندان هم کار سخت و دشواری نیست، اما نکته مهم این است که پس از قطع رژیم ، وزن کم شده مجددا به حالت قبل برنگردد. توصیه های زیر می تواند به شما کمک کند تا پس از دوران رژیم، باز هم تناسب اندام خود را حفظ کنید: 
                                                         

1- کاهش وزن در طولانی مدت:

كاهش سريع وزن روش درستي براي رسيدن به تناسب اندام نيست زیرا هر چه کاهش وزن در مدت کوتاه تری  رخ دهد، وزن به همان سرعت به حالت قبل باز می گردد . طوری برنامه ریزی داشته باشيد که حداکثر یک کیلو گرم در هفته وزن کم کنید. پس از کاهش 3 تا 4 کیلو گرم، وزن را متعادل نگه دارید، زیرا این بهترین روش برای جلوگیری از چاقی مجدد است.  اگر قصد كاهش بیش از 5 کیلوگرم وزن را داريد، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید. 
 

2- عدم تحمل گرسنگی:

تحمل گرسنگی در یک روز و یا حذف وعده های غذایی، کار بیهوده ای است. این حالت باعث محدودیت بسیار شدید کالری می شود  که اغلب با شکست روبرو است. در این صورت اندام های بدن، برای تامین نیاز خود در آینده و جلوگیری از گرسنگی، حجم زیادی از غذا را ذخیره می کنند.        
                                                     

3- مکمل های مناسب:

مصرف مکمل های غذایی در طول دوران رژیم توصیه می شود. مکمل های جذب کننده خصوصا در حذف مواد سمی بدن، بسیار مفید است. استفاده از ویتامین های اضافی نیز در تامین آب بدن، تاثیرگذار خواهد بود.    

 
                               


4- فعالیت بدنی:

انجام فعالیت های ورزشی یکی از موارد بسیار مهم در عدم بازگشت وزن است. مطالعات نشان می دهد کسانی که علاوه بر رژیم گرفتن، ورزش نیز می کنند، کمتر احتمال دارد که وزنشان به حالت قبل برگردد. انجام فعالیت های بدنی را همیشه، حتی پس از اتمام دوران رژیم نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید.       
 

5- مصرف میوه ها و سبزیجات:

خود را عادت دهید که  با خوراکی های کم کالری سیر شوید. مواد کم کالری در واقع حالت سیری را به همراه دارند اما چندان انرژی ندارند. بهترین این مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات هستند؛ زیرا علاوه بر تاثیر مثبت در کاهش وزن، برای سلامتی نیز بسیار مفیدند. 
                    

6- تغذیه متنوع:

شکر، نمک، چربی و یا هر نوع مواد غذایی دیگری را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف نکنید. هیچ خوراکی را نباید کاملا بی فایده تصور کرد. در واقع دوران رژیم باید به شما کمک کند تا تغذیه خود را متعادل کرده و پس از پایان رژیم نیز بتوانید این شیوه غذایی را ادامه دهید.  

                                                             
7- افزایش انگیزه به کمک دیگران:

رژیم گرفتن به تنهایی در یک خانه کار مشکلی است. خصوصا اگر دیگر اعضای خانواده اهل خوردن خوراکی های شور و شیرین و پرخوری باشند. حتما لازم نیست که دیگران را وادار به رژیم گرفتن کنید، بلکه اصول تغذیه صحیح و متنوع را در خانه حاکم کنید.     
     

8- زنگ تفریح:

رژیمی که طی آن از خوردن بسیاری از مواد غذایی محروم شوید، بهترين زمینه را برای خوردن تنقلات و ابتلا به بیماری جوع به وجود می آورد که در نهایت تمام تلاش های شما را از بین می برد. پس گاه گاهی این فرجه را به خود بدهید که خوراکی لذیذ و خوشمزه مثل شکلات، دسر و... میل کنید.   

       

9- غذا خوردن صحیح:

رژیم گرفتن فقط به معنای انتخاب بعضی از مواد غذایی نیست، بلکه روش غذاخوردن باید اصلاح شود. به آرامی غذا بخورید، هر لقمه ای را خوب بجوید و خوراکی های مختلف را بلافاصله پشت سر هم نخورید. در واقع به بدن خود فرصت دهید که به شما اعلام کند چه زمانی سیر می شود. پس از مدتی ناخود آگاه متوجه خواهید شد که کالری کمتری دریافت می کنید و به عادات صحیح غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن توجه دارید.
 

10- رعایت زمان مناسب بین غذا خوردن:

فاصله در غذا خوردن را رعایت کنید. به این معنا که اگر در وعده ناهار غذای سنگین میل کرده اید، شام را سبک بخورید. در واقع به تعادل غذایی در یک روز یا یک هفته حتما توجه داشته باشید. حتما روز بعد از یک مهمانی، تغذیه متعادل را رعایت کنید. بدین ترتیب پس از مدت رژیم نیز، غذا خوردن خود را مدیریت خواهید کرد.

 

منبع: منبع: www.Doctissimo.fr  تعداد بازدید : 88 نوشته شده توسط: ادمین بهسایت

کلمات کلیدی:  حفظ وزن, رژیم غذایی
چاپ خبر
آخرین اخبار
ثابت نگه داشتن وزن، بعد از رژیم جمعه 30 آبان 1399 ساعت 15:29
افزایش احساس سرزندگی با مصرف ویتامین c یکشنبه 4 آبان 1399 ساعت 13:51
رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب سه شنبه 29 مهر 1399 ساعت 11:24
همه چیز در باره رژیم کتوژنیک سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت 17:7
شمشیر دو لبه ی ویتامین D سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت 13:40
رژیم پر پروتیین، آری یا نه پنجشنبه 3 مهر 1399 ساعت 13:29
پربازدید ترین ها
کرونا با غذا منتقل می شود؟ جمعه 9 اسفند 1398 ساعت 23:49
نحوه مصرف ویتامین D برای مقابله با کرونا دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 12:12
رژیم لاغری دخترانه دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 13:37
مراقب فشار خون بالا باشید یکشنبه 30 تیر 1398 ساعت 5:13

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com